Compania Hasbro, care produce celebrul Monopoly, a decis, in urma unei consultari in randul internautilor la nivel mondial, sa revolutioneze jocul de societate, inlocuind figurina in forma de fier de calcat cu una in forma de pisica, informeaza AFP.
Desuetul fier de calcat prezent pe tablele Monopoly inca de la aparitia acestui joc, in 1935, isi traieste acum ultimele ore, iar compania Hasbro a anuntat ca va incepe "imediat" sa produca in locul sau o figurina in forma de pisica, care se va afla in noile cutii pana la jumatatea sau la sfarsitul acestui an, scrie Mediafax.

Pe parcursul unei campanii de marketing impecabile, internautii din lumea intreaga au fost rugati de compania Hasbro, pe Facebook, intre 9 ianuarie si 5 februarie, sa aleaga figurina din joc care trebuie sa fie inlocuita si figurina inlocuitoare. Ei au avut de ales intre o pisica, un inel cu diamant, o chitara, un robot-jucarie si un elicopter.

Raspunsul fanilor a fost "unul fantastic", au spus reprezentantii companiei Hasbro. Internautii, provenind din 185 de tari, au ales pisica, cu 31% din totalul voturilor exprimate.

Figurina in forma de caine - un terrier scotian - a fost figurina preferata "de salvat" - cu 29% din totalul voturilor -, urmata de roaba si de o pereche de galosi. Figurina in forma de fier de calcat a obtinut doar 8% din voturile exprimate.

Jocul Monopoly a fost inventat de Charles Darrow, un agent de vanzari care devenise somer. Potrivit legendei, nepoata lui a fost aceea care i-a sugerat sa aleaga pe post de figurine diverse "talismane" din metal, create dupa modelul micilor figurine care ornau bratarile purtate de femeile din acea epoca.

Jocul Monopoly are la baza strazile din Atlantic City, localitate din statul american New Jersey. Imaginile, culorile si proprietatile din "Monopoly" sunt populare peste tot in lume si sunt adevarate simboluri ale culturii pop.

In 1933, Charles Darrow a creat un prototip al jocului folosind materiale din propria locuinta. El a folosit o panza pentru a realiza tabla de joc, a facut casele si hotelurile din resturi de lemn si a scris de mana cartonasele. In plus, pionii utilizati initial pentru a efectua miscari pe tabla erau, de fapt, ornamente dintr-o bratara a sotiei sale.

In 1935, Parker Brothers au inceput sa vanda Monopoly care, pe parcursul celor 75 de ani de existenta, a fost jucat de peste un miliard de persoane din 108 tari. Jocul a fost vandut initial in Statele Unite in forma in care a fost realizat de Charles Darrow. Pe parcursul unui an de la lansarea americana, 20.000 de copii ale jocului erau realizate saptamanal si vandute la pretul de doi dolari bucata.

Ulterior, licenta de comercializare a jocului a fost obtinuta si de o companie britanica, aceasta schimband denumirea strazilor jocului cu cea a unora cunoscute din Londra, pentru ca jocul sa fie relevant in Marea Britanie. Practica aplicata de britanici este folosita in continuare, atunci cand "Monopoly" este lansat pe teritoriul unei noi tari.

De-a lungul anilor, jocul si regulile sale au ramas neschimbate, chiar daca forma de prezentare a "Monopoly" a fost revizuita in numeroase randuri si au fost lansate si editii speciale ale acestuia.

Incepand de la cea de-a 70-a aniversare a jocului, compania Hasbro, care detine brandul Monopoly, a invitat fanii sa contribuie la actualizarea tablei de joc pentru fiecare tara in care se joaca "Monopoly", astfel incat sa reflecte realitatea prezenta si nu pe cea a anilor 1935. In plus, valorile de achizitie si vanzare din joc sunt actualizate pentru a corespunde preturilor actuale, o proprietate fiind vanduta cu doua milioane de dolari in loc de 200 de dolari.

In plus, in prezent exista editii digitale ale jocului, care pot fi jucate pe telefonul mobil, online, dar si pe computere si console.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri