Agentia de turism Mareea Travel, care a organizat circuitul in care a avut loc accidentul din Muntenegru, transmite ca a fost informata despre incident duminica la ora 19.00 si ca a comunicat MAE datele turistilor pentru identificarea lor de urgenta.

Reprezentantii agentiei spun ca fac aceste precizari "in spiritul unei informari corecte si transparente a opiniei publice precum si a rudelor celor care sunt implicati in acest eveniment nefericit".

"Informatia despre acest eveniment, a fost primita in data de 23.06.2013, la ora 19.00, prin coordonatorul circuitelor culturale, care are obligatia de a monitoriza traseele si comunicarea cu grupurile aflate in derulare. Astfel, am fost anuntati, de catre unul din pasagerii autocarului care asigura transportul ca a avut loc un accident deosebit de grav soldat cu victime. In aceasta situatie s-a incercat, fara rezultat, contactarea ghidului turistic Mareea, prezent in autocar, care coordona actiunea turistica", se arata in comunicatul agentiei.

Aceasta a constituit imediat o celula de criza pentru a intra in contact cu toate autoritatile locale si nationale care au gestionat situatia creata.

"In acest sens, remarcam viteza de reactie a Consulatului romanesc in Muntenegru, care a raspuns cu promptitudine apelurilor noastre. Mareea a fost in legatura directa si cu Ministerul Afacerilor Externe si a pus la dispozitie datele personale ale turistilor pentru identificarea lor urgenta", mai arata reprezentantii agentiei.

Ei mentioneaza totodata ca, la nivelul sediului operational din Bucuresti, consultantii agentiei au oferit si ofera, de peste 20 de ore, in flux continuu, informatiile necesare, atat familiilor celor implicati, cat si autoritatilor, precizand ca va mentine operational call center-ul 9988 care asigura non stop legatura cu toti cei implicati - familii, autoritati si mass-media.