Festivalul International de Muzica si Arta Transilvania (TiMAF), aflat la cea de-a patra editie, pentru care este alocat un buget de circa 400.000 de euro, va inaugura Sala Polivalenta din Cluj prin concertul artistului James Blunt. Bogdan Buta, directorul general al festivalului, a precizat ca organizatorii se concentreaza pe atragerea turistilor tineri din tarile vecine, mentionand ca implicarea autoritatilor publice in infrastructura potrivita evenimentelor ar reprezenta un avantaj.

Editia de anul acesta a Festivalului International de Muzica si Arta Transilvania se desfasoara in peste 50 de locatii din Cluj, in organizare fiind implicati circa 200 de voluntari. Din totalul bugetului de 400.000 de euro disponibil pana in prezent pentru acest festival, aproximativ 10% vor fi cheltuiti pentru inchirierea spatiilor. Bogdan Buta spune ca acest procent este unul scazut, ceea ce se datoreaza faptului ca proprietarii spatiilor inteleg beneficiile organizarii unui eveniment cultural in spatiul pe care il detin.

"Suntem bucurosi sa vedem ca tot mai multa lume ne sprijina si doreste sa ne ajute si ca inclusiv proprietarii acestor localuri au inteles ca prin a ne ajuta pe noi, ei ajuta de fapt comunitatea si se implica in acest proces de a permite oamenilor sa cunoasca arta in toate formele lor", spune Bogdan Buta, directorul general al TiMAF.

Cu toate acestea, unele evenimente, cum ar fi Caravana Artelor, se desfasoara pe domeniul public, cu sprijinul Municipalitatii.

"In acest an, un proiect aparte va fi <<Caravana Artelor>> ce va avea loc in premiera si este destinat atat tinerilor cat si adultilor. Aceasta caravana se va plimba atat in centrul orasului Cluj – Napoca cat si in cartiere si va cuprinde spectacole de muzica, dans si teatru alaturi de expozitii si concursuri. Practic, in acest proiect vom folosi spatii publice fara implicatii financiare din acest punct de vedere ", a declarat Bogdan Buta.

Companiile si-ar restrans bugetele si sunt mult mai atente si selective

TiMAF are o lista de sponsori consacrati, printre care se numara Ursus si Banca Transilvania, doua branduri dezvoltate la Cluj-Napoca. Cu toate acestea, procesul de atragere este unul continuu, iar lista finala pentru editia din acest an "se va incheia in septembrie", mentioneaza Bogdan Buta. "Datorita faptului ca festivalul se adreseaza unui public larg si implica un numar mare de domenii artistice avem sansa de a realiza colaborari cu oameni din diferite domenii, de la cele cu produse de consum pana la cele din domeniul serviciilor publice", adauga acesta. Atragerea de noi sponsori si parteneri s-a dovedit insa a fi una dificila in conditiile in care "companiile si-ar restrans bugetele si sunt mult mai atente si selective", explica directorul general al festivalului.

Bugetul alocat pentru cea de-a patra editie a TiMAF este de 400 de mii de euro, mai mult fata de anul trecut, insa este de asteptat sa creasca pana in septembrie. Organizatorii se asteapta ca numarul total al biletelor vandute sa fie de 100.000, avand in vedere ca evenimentul principal al festivalului, concertul pe care James Blunt il va sustine pe 31 octombrie, se va desfasura in Sala Polivalenta din Cluj, care are o capacitate de cel putin 7.000 de locuri. Pretul biletelor pentru concert variaza intre 250 de lei si 100 de lei, studentii avand la dispozitie o categorie speciala de bilete care se vand la pretul de 50 de lei.

James Blunt, in concertul care va inaugura Sala Polivalenta din Cluj-Napoca

"Ne asteptam ca la evenimentul principal al TiMAF 2014 – concertul lui James Blunt - sa participle peste 7000 de spectatori, iar in total ne asteptam la peste 100.000 de beneficiari directi", precizeaza Bogdan Buta.

Numarul preconizat al vizitatorilor de anul acesta este mai mare decat cel de anul trecut, cand au fost peste 70.000 de spectatori pe intreaga durata a festivalului. Bogan Buta precizeaza ca publicul majoritar este format din romani, insa organizatorii incearca sa atraga tot mai multi turisti straini, in principal tineri din tarile vecine. De altfel, strategia de promovare a TiMAF este una complexa.

"Avem o intreaga strategie de comunicare ce va fi pusa in aplicare pe parcursul acestor 4 luni, incepand cu anuntarea principalelor evenimente ale editiei de anul acesta, continuand cu activitati speciale pentru public si activitati speciale pentru media, pe langa campaniile outdoor sau cele traditionale", spune Bogdan Buta.

Ar fi un mare avantaj daca si autoritatile publice s-ar implica in dezvoltarea unei infrastructuri potrivite evenimentelor

Referitor la piata de evenimente din Romania, directorul general al TiMAF spune ca aceasta este in crestere, iar tarifele acceptabile pentru transport, masa si cazare reprezinta un mare avantaj pentru straini, mentionand ca orasul Cluj-Napoca a iesit intr-un studiu recent ca fiind "cel mai prietenos oras din Europa". Acesta invoca insa problema infrastructurii si reclama un deficit de implicare la nivelul autoritatilor.

"Ar fi un mare avantaj daca si autoritatile publice s-ar implica in dezvoltarea unei infrastructuri potrivite evenimentelor si a industriei MICE (n.r. - Meetings, Incentives, Congresses & Exhibitions) in general", incheie Bogdan Buta.

Cea de a patra editie a Festivalului International de Muzica si Arta Transilvania va avea loc sub deviza 'stART' in perioada 3 — 19 octombrie 2014 si va cuprinde spectacole cu artisti internationali si nationali, petreceri, competitii de muzica, dans, fashion si graffiti, "Caravana Artelor" si reprezentatii ale tuturor artelor.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri