Primaria Mangalia intentioneaza sa adopte luni majorarea impozitului pe cladiri la 1,95% din valoarea imobilului, nivelul maxim admis prin Codul Fiscal, masura urmand sa scumpeasca de anul viitor vacantele in sudul litoralului, potrivit patronatelor din turism.

Reprezentantii Federatiei Patronatelor din Turismul Romanesc (FPTR) spun ca masura planificata de Primaria Mangalia va impovara agentii economici, care vor fi oricum afectati de impozitarea terenului de sub cladiri incepand cu anul urmator, prevazuta prin noul Cod Fiscal. Aceste taxe vor duce multi agenti economici in imposibilitate de plata si ii vor determina sa renunte la proiecte viitoare de dezvoltare, conform FPTR, potrivit Mediafax.

Federatia Patronatelor din Turismul Romanesc arata intr-un comunicat ca majorarea impozitului pe cladiri nu face altceva decat ”sa scumpeasca vacantele in statiunile din sudul litoralului, sa descurajeze investitiile si sa amplifice efortul de supravietuire al agentilor economici”. Potrivit federatiei, in ultimii ani, in sudul litoralului au aparut multe investitii majore in domeniul turismului, iar zona incepuse sa fie tot mai solicitata de turisti. "Noul Cod Fiscal permite un impozit pe cladiri intre 0,2 si 1,3%, plus o majorare de inca 50% a nivelului acestuia. Primaria Mangalia propune nivelul maxim permis, plus 50%, adica un impozit de 1,95%", a declarat Nicu Moroianu, vicepresedintele FPTR.

Federatia propune ca primaria sa adopte aplicarea unei cote de 1% din valoarea de impozitare a cladirilor si sa renunte la majorarea de 50% permisa de noul Cod Fiscal. ”Pe de alta parte, ne exprimam nemultumirea referitor la faptul ca in ultimii ani nu ne-a fost pusa la dispozitie, spre analiza, executia bugetara la nivelul statiunilor turistice, chiar daca am solicitat-o in numeroase randuri. FPTR solicita Primariei Mangalia ca taxele si impozitele colectate din statiunile turistice sa se intoarca in statiuni, nu cum s-a intamplat pana acum”, precizeaza reprezentantii FPTR.

Acestia doresc sa fie informati cu privire la nivelul colectarii taxelor, cat si despre cheltuielile facute in si pentru statiuni. "Solicitarea noastra vine in urma faptului ca am primit foarte multe reclamatii din partea turistilor legat de aspectul neingrijit al spatiilor verzi din statiuni (am constatat cu totii ca tunsul ierbii a inceput abia dupa inchiderea sezonului), legat de lipsa iluminatului public in multe zone turistice, de starea jalnica a trotuarelor si aleilor, de prezenta cainilor vagabonzi, de lipsa parcarilor si a indicatoarelor etc.", a mai declarat Nicu Moroianu. Organizatia patronala respinge totodata taxa speciala de promovare si, in cazul in care totusi taxa va fi mentinuta, vrea ca banii sa fie colectati de catre primarie si virati Asociatiei de Promovare Sudul Litoralului.

”De asemenea, FPTR solicita transparentizarea activitatii Primariei Mangalia, punerea in discutie publica si prezentarea desfasuratorului cheltuielilor de pana acum a sumelor colectate prin taxa de promovare, mai ales ca unele proiecte depuse la Directia de turism nu au fost luate in considerare. Consideram ca pana acum sumele colectate nu au fost gestionate eficient in scopul real al promovarii turistice si ca cei mai buni gestionari ai acestei taxe sunt platitorii insisi, membrii ai organizatiilor patronale din sudul litoralului. Infiintarea unui nou Serviciu de turism si organizare evenimente din cadrul Directiei turism a Primariei ca administrator al acestei taxe nu este cea mai buna solutie”, a mai declarat reprezentantul FPTR.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri