Constanta: Protest la bordul unei nave sub pavilion Panama; marinarii nu si-au primit banii

Marinarii de la bordul unei nave sub pavilion Panama, aflata in Portul Constanta, refuza sa mai plece cu nava din port si au solicitat ajutorul Federatiei Internationale a Lucratorilor din Transporturi pentru ca nu si-au mai primit salariile de mai multe luni.

Potrivit reprezentantului ITF Romania, Adrian Mihalcioiu, nava Lady Didem, sub pavilion Panama, se afla in Portul Constanta, iar operarea se face din Turcia, marinarii de la bord fiind de nationalitati diverse - Turcia, Georgia, India si Syria. El spune ca navigatorii, in special cei nebrevetati, sunt neplatiti de trei pana la sase luni si nu vor sa plece cu nava din port, pana cand nu le vor fi platite salariile, scrie Mediafax.

„Cel mai probabil armatorul navei este din Turcia, iar salariile nebrevetatilor, intre 300 si 700 de dolari SUA de persoana, sunt neplatite intre trei si sase luni”, a declarat Mihalcioiu. Conform reprezentantului Federatiei Internationale a Lucratorilor din Transporturi (ITF) Romania, conditiile acestei nave nu satisfac clar conditiile conventiei MLC 2006 in vigoare si ratificata si de Romania, iar marinarii ameninta ca nu vor mai pleca cu nava din port.

„Navigatorii nu mai sunt dispusi sa participe la nicio operatiune comerciala a navei si nu vor sa plece cu nava din port pana cand nu li se achita la zi salariile restante si pana cand trei navigatori nu vor fi repatriati, doi dintre ei avand contractul terminat, iar al treilea pentru conditiile precare de la nava”, a mai declarat Adrian Mihalcioiu. El spune si ca ITF a salutat dezvaluirile de evaziune fiscala si activitati conexe gasite in „Documentele din Panama” in aceasta saptamana, „in speranta ca aceasta expunere va duce la o schimbare in climatul actual de aprobare tacita pentru acest tip de comportament social daunator”.

Reprezentantii ITF sustin ca inregistrarea unei nave sub un pavilion de complezenta, cand nava este detinuta intr-o tara si inregistrata cu pavilion in alta, este, de asemenea, un sistem de evaziune fiscala. „Ca si pavilion de complezenta - cel mai mare din lume - Panama este, in esenta, un paradis fiscal, ca si multe din teritoriile Regatului Unit care au fost mentionate in aceste documente. Si cine plateste pretul? Navigatorii, care sunt supusi unor conditii precare si salarii mai mici, deoarece acestia sunt la mila unui sistem care permite plata minima si achizitionarea de forta de munca ieftina”, mai spun sursele citate.

Citeste si:
Restricții de weekend la Constanța înainte să înceapă sezonul turistic
Restricții de weekend la...

Sursa foto: Shutterstock / Aleksey Stemmer

Despre autor

Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri