Candidatii la functia de manger de spital vor sustine public un proiect din cinci domenii prioritare

Noua procedura de concurs pentru functia de conducere a unui spital va consta in sustinerea publica a unui proiect de management pe o tema aleasa din cinci domenii prioritare ale managementului spitalicesc si adaptata la problemele unitatii medicale unde se candideaza, arata un proiect al Ministerului Sanatatii, lansat luni in dezbatere publica.

Ministerul Sanatatii (MS) a lansat in dezbatere publica noul ordin al ministrului Sanatatii privind aprobarea Regulamentului de organizare si desfasurare a concursului pentru ocuparea functiei de manager persoana fizica in spitalele publice din reteaua proprie a Ministerului Sanatatii. Acesta aduce schimbari importante in procesul de selectie a managerului de spital, conform News.ro.

Procedura de selectie a managerului propusa acum pune accent pe profesionalism si transparenta, intr-o abordare pragmatica, precizeaza Ministerul Sanatatii.

Noua procedura de concurs va consta in sustinerea publica a unui proiect de management pe o tema aleasa din cinci domenii prioritare ale managementului spitalicesc si adaptata la problemele spitalului unde se candideaza. In prezent, concursul de selectie presupune o proba teoretica care consta in rezolvarea unor teste grila din legislatia specifica activitatii spitalului public si din management sanitar, prezentarea unui proiect de management in fata unei comisii formate din membri ai consiliului de administratie al spitalului si un eventual interviu de selectie.

Potrivit MS, noua reglementare aduce o abordare diferita, cu scopul de a atrage in functia de manager de spital specialisti cu abilitati dovedite in domeniul managementului.

Citeste si:
Ministerul Sănătăţii va propune prelungirea stării de alertă
COVID-19 | Ministrul...
Citeste si:
15 remedii simple pentru durerile de urechi
15 remedii simple pentru...

Prezentarea proiectului de management se va face pe durata a maximum 20 de minute si va fi urmata de un interval de maximum 60 de minute de raspuns la intrebari. Comisia de concurs va adresa suficiente intrebari fiecarui candidat pentru a permite evaluarea proiectului de management precum si a abilitatilor manageriale ale candidatilor.

Ordinul de ministru contine si modele de grila generala de evaluare a proiectului de management si de fisa de evaluare a abilitatilor manageriale. Partea teoretica de legislatie si management sanitar va fi evaluata prin intrebarile din bibliografia publicata odata cu anuntul de concurs care pot fi adresate candidatilor de catre comisia de concurs.

In urma sustinerii proiectului de management, membrii comisiei de concurs stabilesc nota finala ca media aritmetica intre nota acordata pentru evaluarea proiectului de management si nota privind evaluarea abilitatilor manageriale ale candidatului.

Ministerul Sanatatii precizeaza totodata ca, pentru asigurarea transparentei privind modul de desfasurare a concursului, proiectele de management ale candidatilor se publica pe site-ul spitalului unde se organizeaza concursul cu cel putin 5 zile inainte de data sustinerii publice, iar mass media precum si orice persoana poate participa la sustinerea publica cu conditia de a-si anunta intentia prin email la adresa mentionata in anuntul de concurs si cu privire la care a obtinut confirmarea de participare.

Citeste si:
Alegeri locale 2020: Situația pe județe - rezultate finale
Alegeri locale 2020: Situația...

Mai mult, orice persoana poate adresa intrebari candidatilor cu conditia ca aceste intrebari sa fie adresate prin email la adresa din anuntul de concurs cu cel putin 24 de ore inainte de data probei. In cazul in care din partea persoanelor interesate sunt primite mai mult de 3 intrebari, comisia de concurs alege prin tragere la sorti 3 intrebari dintre cele care au legatura cu proiectul de management si nu vizeaza opiniile politice, activitatea sindicala, religia, etnia, sexul, starea materiala sau originea sociala ale candidatilor.

Prin aceste masuri de transparenta se urmareste implicarea comunitatii locale in alegerea persoanei care va asigura conducerea spitalului.

In vederea profesionalizarii evaluarii candidatilor care participa la concurs, din cadrul comisiei de concurs vor face parte, pe langa presedintele consiliului de administratie, si doua persoane avand expertiza teoretica sau practica in domeniul managementului sanitar (fie experienta de minimum 3 ani ca manager de spital, fie calitatea de cadru didactic universitar in specialitatea management sau sanatate publica si management sanitar). Reprezentantul ales al asociatiilor de pacienti din cadrul consiliului de etica al spitalului unde se organizeaza concursul va avea calitatea de observator fara drept de vot si notare in cadrul comisiei de concurs, insa va putea adresa intrebari candidatilor.

Comisia de solutionare a contestatiilor nu mai este numita de Ministerul Sanatatii ci, pentru a se asigura o organizare unitara a concursului, tot de catre consiliul de administratie al spitalului, cel care numeste si comisia de concurs. Aceasta va fi constituita pe aceleasi criterii de componenta ca cea de concurs, cu precizarea ca din componenta comisiei de solutionare a contestatiilor va face parte un alt membru al consiliului de administratie decat presedintele consiliului de administratie al spitalului (care face parte din comisia de concurs). Pentru a facilita exercitarea dreptului la contestatii, sustinerea publica a proiectului de management se inregistreaza audio-video.

Adrian Ariciu preia funcția...

Sursa foto: Shutterstock/Komsan Loonprom

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri