Ce efecte are programul guvernamental "Fiecare copil in gradinita"

Valoarea pietei tichetelor sociale pentru gradinita, dupa primul an de la demararea programului guvernamental “Fiecare copil in gradinita”, se apropie de 60% din potentialul evaluat la inceputul anului 2016, de catre Guvernul Romaniei, potrivit estimarilor companiei Up Romania. Legea bugetului de stat prevedea un buget de 55,5 milioane de lei.

Up Romania a incheiat contracte cu peste 900 de primarii din toate judetele Romaniei, iar implementarea programului in mediul rural este de aproximativ 80%.

’’La aproape un an de la introducerea tichetelor sociale pentru gradinita constatam deschiderea tuturor actorilor implicati pentru ca acest program sa creasca, astfel incat tot mai multi copii provenind din familii defavorizate sa beneficieze de educatie timpurie, baza pentru un start bun in viata. Consideram ca in anii urmatori gradul de implementare va atinge nivelul optim, in special daca se va aplica in acelasi ritm, tinand cont si de toate ajustarile legislative survenite.”, a aratat Elena Pap, directorul general al Up Romania.

Greu de adus la gradinita copiii care nu au mai fost niciodata

Din discutiile cu autoritatile locale, potrivit Up Romania, a crescut considerabil frecventa copiilor care erau deja inscrisi la gradinita. In ceea ce priveste copiii care nu participau anterior la cursurile invatamantului prescolar, acestia au intrat in program intr-o masura destul de mica. Astfel, pentru un succes mai mare al programului, trebuie gasite solutii pentru o mai buna activare a asistentilor sociali care joaca un rol cheie in informarea si includerea copiilor din medii defavorizate ce pot beneficia de tichetele sociale pentru gradinita. Pe de alta parte, a fost semnalata si categoria copiilor ai caror parinti muncesc in strainatate. Persoanele in grija carora au fost lasati, spre exemplu bunicii, nu au procura pentru a-i inscrie in program, desi conform conditiilor legislative se incadreaza.

„Succesul programului este intarit si de cererea unitatilor administrative care doresc extinderea acestuia la nivelul claselor 1-4 si chiar 1-8

Citeste si:
9 din 10 companii vor să ofere beneficii extrasalariale angajaților
9 din 10 companii vor să...

De-a lungul acestui an, programul a fost adaptat pentru a raspunde cat mai concret nevoilor persoanelor aflate in dificultate. Initial, legislatia includea copiii cu varste cuprinse intre 3 si 6 ani. Ulterior, s-a extins acest interval pentru ca si copiii de 2 ani inscrisi la gradinita, respectiv cei care au implinit 6 ani in timpul anului scolar, sa poata beneficia de acest tip de tichete sociale.

In plus, tichetele se pot primi si pentru perioada vacantei, a zilelor libere acordate prin lege si pentru “saptamana altfel”, nu doar in lunile de cursuri. O alta ajustare importanta este faptul ca documentatia de inscriere se poate depune si in timpul anului scolar, nu doar la inceput.

Conform Legii nr. 248 / 2015 si normele metodologice aferente, copiii prescolari din familiile defavorizate pot beneficia de un stimulent sub forma de tichet social pentru gradinita in valoare de 50 de lei pe luna. Conditia pentru a primi acest beneficiu este dovada inscrierii la gradinita, frecventa, precum si faptul ca venitul lunar pe membru de familie nu trebuie sa depaseasca 284 lei (de doua ori nivelul venitului minim garantat pentru o persoana singura, prevazut de Legea nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificarile si completarile ulterioare). Aceste tichete pot fi folosite pentru achizitia de alimente, imbracaminte, incaltaminte, produse de igiena, articole pentru scoala.

Up Romania a incheiat parteneriate la nivel national cu magazine din toate domeniile solicitate de legislatia aferenta. Din datele detinute de compania emitenta, aproape 90% din tichetele sociale de gradinita se folosesc in special pentru achizitionarea produselor alimentare.

Citeste si:
UDMR propune ca alocația pentru copii să fie acordată în funcție de...
Kelemen Hunor: Am propus ca...

Tichetele sociale pentru gradinita pot fi personalizate in functie de optiunea autoritatii contractante cu sigla institutiilor responsabile si pot include mesaje special gandite pentru beneficiari.

Tichetul social pentru gradinita vine ca o continuare a strategiei companiei de a dezvolta produse sociale care contribuie la cresterea puterii de cumparare si, implicit, a calitatii vietii pentru persoanele defavorizate. Stimulentele educationale acordate sub forma de tichete sociale pentru gradinita prezinta avantaje nete fata de o alocare directa de bani prin faptul ca: se reduc considerabil cheltuielile administrative, se asigura o garantie in privinta utilizarii corecte a fondurilor alocate, se poate monitoriza utilizarea lor in reteaua de magazine special construita de Up Romania, se asigura returnarea si rambursarea acestora, se sustine comertul local de proximitate.

Up Romania face parte din Grupul Up, al treilea emitent la nivel international pe piata tichetelor de servicii. Cu o prezenta de peste 14 ani in Romania, compania ofera celor peste 20.000 de societati client diverse instrumente de motivare si recompensare materializate in: tichete pe suport de hartie si carduri de masa Cheque Dejeuner, tichete cadou Cadhoc, vouchere de vacanta Cheque Vacances, tichete sociale Cheque de Services, tichete sociale pentru gradinita si tichete de cresa Cheque Bebe.

Alaturi de avantajele fiscale oferite, tichetele Up Romania sustin diversificarea pachetului de extra beneficii, stimuleaza si fidelizeaza angajatii si cresc puterea de cumparare pentru 700.000 de beneficiari.

Citeste si:
Cod portocaliu de ploi abundente în 12 județe: cum va fi vremea în...
Cod portocaliu de ploi...

Sursa foto: Goran Bogicevic, Shutterstock
Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri