Cei mai multi romani merg la serviciu cu masina personala, pe locul doi fiind mijloacele de transport in comun (metrou, autobuz). Cei care nu au rabdare sa isi piarda diminetile in trafic aleg mersul pe jos sau bicicleta. Daca ar exista piste de biciclete si locuri special amenajate in care sa le lase, respondentii spun ca ar folosi mai des bicicleta in locul masinii personale si al transportului in comun.

Voucherele pentru achizitionarea unei biciclete din partea angajatorului reprezinta principalul motiv pentru care angajatii ar fi mai incurajati sa foloseasca acest mijloc de transport pentru a se deplasa la locul de munca, arata un studiu realizat de SmartDreamers si Bicicletele Pegas. Topul continua cu parcari de biciclete cu paza, programe de rewarding pentru kilometrii parcursi si dusuri pentru cei care vor sa se schimbe dupa ce au venit la job cu bicicleta.

In ceea ce priveste topul mijloacelor de transport la locul de munca, masina personala este pe primul loc, cu 28% dintre raspunsuri, fiind urmata de metrou, cu 18%, autobuz (17%), mersul pe jos (15%) si bicicleta, cu 13%.

In ceea ce priveste infrastructura prezenta in orase, 90% dintre respondenti isi doresc pista de biciclete pana la locul de munca, topul fiind completat de zone de parking pentru biciclete, rasteluri de biciclete si puncte de reparatii si vulcanizare. Toate aceste conditii i-ar face pe romani sa foloseasca bicicleta in transportul catre si de la locul de munca.

Care sunt orasele din Romania...
Citeste si: Topul marilor orase preocupate de reducerea poluarii

50% dintre respondenti afirma ca in acest moment nu exista o infrastructura dedicata biciclistilor la locul de munca, 36% afirma ca au rasteluri de biciclete la sediul companiei, 20% beneficiaza de parcare cu paza, 13% au dus dedicat celor care vin la birou cu bicicleta si doar 3% au vouchere pentru achizitionarea unei biciclete din partea angajatorului.

Prea putini romani utilizeaza programele de bike-sharing

63% dintre persoanele angajate nu au utilizat niciodata programe de bike-sharing, in timp ce 30% au beneficiat de astfel de programe de cateva ori. Doar 7% dintre respondentii cu loc de munca folosesc frecvent astfel de programe. 58% dintre respondentii angajati declara ca ar merge mai des cu bicicleta daca in apropiere de locuinta lor sau de metrou ar exista biciclete de sharing. La polul opus, doar 4% afirma ca nu ar folosi acest serviciu, chiar daca ar exista facilitati.

In ceea ce priveste beneficiile oferite la angajare, 51% dintre respondentii angajati afirma ca nu au tinut cont de facilitatile pentru biciclisti atunci cand au ales oferta de job. 84% dintre respondenti spun ca nu au fost intrebati niciodata de angajator daca isi doresc o infrastructura dedicata biciclistilor la locul de munca, in 11% din cazuri angajatii au avut o initiativa de acest fel adresata managementului, iar 4% dintre angajati au fost intrebati de angajator daca isi doresc facilitati dedicate transportului pe doua roti.

Povestea unei chimiste si a...
Citeste si: Romanii care fac sapun de 20.000 euro si il livreaza cu bicicleta

Cat despre persoanele neangajate, 71% dintre respondeti afirma ca ar fi interesati sa foloseasca bicicleta pentru a se deplasa la viitorul job. In topul asteptarilor de la infrastructura oraselor se numara pistele de biciclete, parcarile cu paza si rastelurile de biciclete. De la angajator, persoanele care nu au in prezent un loc de munca isi doresc parcari de biciclete cu paza, vouchere pentru achizitionarea unei biciclete si rasteluri amenajate la sediul companiei. Totodata, 68% dintre persoanele neangajate afirma ca ar fi incurajate sa foloseasca biciclete de sharing daca in apropiere de locuinta proprie sau metrou ar exista astfel de zone.

Studiul s-a derulat in luna septembrie 2017, pe un esantion reprezentativ de 2.351 de persoane din Romania.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Social »



Citeste si
Firea, surclasata si de primarul Turda: Autobuze electrice, pe bani UE