"Pentru sporirea sigurantei cetatenilor la metrou, Asocierea TIAB - Grupul Vinci Logic IT Consult SRL a propus Metrorex implementarea unui 'sistem de protectie a calatorilor din statiile de metrou prin instalarea de platforme cu usi culisante la peron', in statia de metrou Victoriei 1. Ca orice propunere primita, in acest sens, se poarta discutii pentru stabilirea cailor de urmat pentru propunerea tehnica, clarificarea aspectelor tehnice si a celor legale pentru implementare unui astfel de proiect pilot", precizeaza compania.

Proiectul vine in urma accidentului din decembrie 2017, cand o femeie a murit dupa ce a fost impinsa pe sinele de metrou in statia Dristor.

Potrivit Metrorex, implementarea unui proiect-pilot se realizeaza doar in baza reglementarilor legale. In acest sens, compania subliniaza ca, in ceea ce priveste proiectul de investitii din toate statiile de metrou, pana la acest moment nu s-a demonstrat indeplinirea conditiilor necesare care sa stea la baza unei decizii de implementare care sa arate: baza legala pentru constituirea unui obiectiv de investitii; oportunitatea, necesitatea si mai ales capacitatea de a implementa acest proiect; parametrii tehnico-economici necesar a fi realizati, efortul financiar estimat, orizontul de timp estimat pentru realizare, eforturi suplimentare necesare pentru exploatare sau aspect privind eficienta, costurile generate de introducerea si exploatarea acestor echipamente, estimarea valorica a beneficiului.

De asemenea, Metrorex mai sustine ca pana in prezent nu au fost identificate metodele de recuperare a investitiei (avand in vedere ca toate costurile generate de proiect nu sunt direct productive si conduc implicit la cresterea costului specific per calator transportat), gestionarea situatiilor de urgenta in conditiile utilizarii portilor de siguranta, reautorizarea pentru PSI si situatii de urgenta a tuturor statiilor pentru noua configurare si nici gestionarea aspectelor care intra in incidenta cu sistemul de siguranta a traficului, cunoscand faptul ca acesta este la nivel SIL4, ceea ce ar presupune ca este necesar ca sistemul de siguranta al peroanelor sa fie proiectat la nivel similar cu sistemul de siguranta al traficului instalat pe tren sau implicatiile datorate infiintarii suplimentar de formatii de lucru specializate, recrutarea de personal specializat pentru intretinere si asigurarea finantarii pentru mentenanta.

Metrorex estimeaza ca va...
Citeste si: Cand va fi gata parcarea de la Straulesti construita de Metrorex?

"Totodata, au fost parcurse demersuri legale necesare pentru identificarea unei surse de finantare, insa la acest moment nu exista o sursa de finantare certa", precizeaza compania.