“Vezi elibereaza banda 1! Pe-acolo trece STB-ul. Elibereaza unu’ te rog…!”. Este un politist de la o trecere de pietoni din AFARA unei intersectii, care comunica cu colegi de-ai sai care incearca sa faca ordine in haosul din marile intersectii de pe traseul tramvaiului 41, oprit pentru doua luni. Si, desi este vacanta pentru elevi si studenti, “revolutia in trafic” promisa de Gabriela Firea in campania electorala este, mai degraba, “revolta in trafic”.

Circulatia tramvaielor liniei 41 va fi suspendata timp de doua luni, incepand de sambata, 29 iunie, pentru realizarea unor lucrari la Podul Ciurel, statia de metrou din Drumul Taberei si la podul Grant, iar pentru preluarea calatorilor au fost introduse 50 de autobuze pe doua linii naveta.

Tramvaiul 41 este recunoscut ca fiind unul dintre cele mai aglomerate din Capitala, taind Bucurestiul din Bd. Ghencea/Drumul Taberei si trecand prin Militari (Lujerului), Crangasi si ajungand pana la Piata Presei Libere. Dimineata si dupa-amiaza, tramvaiele 41 erau pline pana la refuz si veneau la interval de 3-4 minute, pentru a face cat-de-cat fata afluxului de calatori.

Am vrut sa vedem cum se prezinta situatia dupa ce acesta a fost suspendat, asa ca am mers pana la intersectia Lujerului, una dintre cele mai aglomerate de pe traseu, si sa vedem ce se intampla la lucrarile de la Podul Ciurel.

Politisti pe tot traseul, la fiecare intersectie si chiar trecere de pietoni. Usor pierduti, incercand din rasputeri, pe un soare necrutator, sa faca ordine printre miile de masini care se misca precum melcul. Masinile puse la dispozitie de STB vin in general destul de des, dar chiar si asa sunt insuficiente pentru afluxul de calatori, dupa cum puteti vedea in inregistrari.

Pentru a putea urmari acest video te rugam sa accepti plasarea de cookie-uri de marketing. Accepta toate cookie-urile.

"Se vor face doua linii naveta de autobuz, una va fi 641, cu 30 de autobuze, care va functiona pe intreg traseul liniei 41, de la Ghencea pana la Bulevardul Expozitiei, iar cealalta va fi 642 cu 20 de autobuze, care va asigura un aport de capacitate pentru tronsonul cel mai solicitat al liniei 41, adica intre Drumul Taberei si Podul Grant. Va fi o linie mai scurta, dar exact pe zonele cu cea mai mare aglomeratie zilnica. Din evaluarile noastre aceste 50 de autobuze vor fi suficiente, dar in caz de nevoie ele pot fi suplimentate fara probleme", a explicat seful STB, Andrei Creci.

Potrivit sursei citate, traseul liniei de autobuze 641 va fi Ghencea- Brasov- Pasaj Lujerului, Virtutii, Soseaua Crangasi, Podul Grant (aici in functie de cum vor evolua lucrarile), Turda, Maresal Averescu, Marasti si B-dul Expozitiei, iar cel al liniei 642, Valea Argesului, Drumul Taberei - ramura de sud, Brasov, Pasaj Lujerului, Virtutii, Crangasi, breteaua de la Pasaj Grant, cu intoarcere fara stationare pe Soseaua Crangasi.

Citeste si:
REPORTAJ: O zi printre cei care salveaza vieti din ghearele mortii
O zi printre cei care...
Pentru a putea urmari acest video te rugam sa accepti plasarea de cookie-uri de marketing. Accepta toate cookie-urile.

El ia in calcul, daca lucrarile o vor permite, si introducerea in circulatie a un tramvai cu doua capete de la Bulevardul Expozitiei la Podul Grant.

Din pacate, cu toata bunavointa sefului STB, lipsa de investitii in infrastructura Bucurestiului isi spune cuvantul. Masinile mai mult stau decat merg, oamenii sunt nervosi sau, in cel mai bun caz, deznadajduiti, in timp ce se inghesuie precum conservele in autobuze – unele Otokar, altele Mercedes.

Din cele spuse de calatori, se fac, in medie, circa 35 de minute de la Mc Donald's Drumul Taberei, la statia Lujerului, cu 641 si circa 45 de minute pana la Crangasi, o ruta care dureaza maxim 20. O persoana spune ca a facut nu mai putin de JUMATATE DE ORA in Pasajul Lujerului, la orele diminetii.

Si asta in conditiile in care politistii de la circulatie incearca sa faca ordine. Daca acestia vor disparea de pe traseu, fara doar si poate lucrurile vor degenera si mai rau.

Intre timp, la Pasajul Ciurel, pare sa se lucreze. Pe de o parte lucratorii Primariei taie iarba si buruienile scapate de sub control, pe de alta parte constructorii gauresc si scot moloz, intr-un nor de praf si poluare.

Ar fi un dezastru ca lucrarile la cele trei puncte anuntate sa nu fie finalizate in termenul anuntat, intrucat din toamna vor incepe facultatile si scolile, lumea se va intoarce din concedii si, fara indoiala, fara tramvaiul 41 care sa taie cu viteza circulatia, nu se va mai putea ajunge in termeni cat-de-cat rezonabili la destinatie.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Social »



Citeste si
Critici grave pe marginea lucrarilor pe linia 41: Nu sunt progrese!