Tinerii iau in calcul deschiderea propriei afaceri

Peste jumatate dintre tinerii romani (53%) cu varste intre 18 si 25 de ani iau in calcul deschiderea propriei afaceri, conform unui studiu Ipsos MORI.

Procentul din Romania este cel mai ridicat din cele sapte tari sondate in cadrul studiului contractat de International Personal Finance, grup britanic care opereaza Provident Financial Romania, scrie Agerpres.

Mai mult decat atat, sase din zece tineri romani (61%) se considera mai pregatiti de antreprenoriat decat generatiile anterioare si conduc, din nou, grupul de tari din studiu.

Desi au toata deschiderea pentru a avea propria afacere, tot tinerii romani sunt cei care sustin ca actualul context socio-economic ridica mai multe bariere antreprenorilor decat in trecut, mai bine de doua treimi dintre respondenti (67%) fiind de aceasta parere.

Studiul mai semnaleaza ca peste jumatate dintre romanii din Generatia Z (55%) considera ca accesul greoi la finantare le limiteaza oportunitatile de a fi mai implicati in dezvoltarea unui proiect antreprenorial, iar doua treimi dintre cehi (63%) impartasesc aceeasi opinie.

Citeste si:
Bogdan Badea, CEO eJobs: Un internship online nu are sare și piper
Bogdan Badea, CEO eJobs: Un...

In ceea ce priveste banii ramasi dupa plata facturilor si acoperirea cheltuielilor esentiale, majoritatea tinerilor romani ar economisi pentru vacante (43%) ori alte cheltuieli care ar putea aparea (40%). De asemenea, tinerii romani ar consuma banii ramasi si pe cumpararea de produse pentru casa (36%), haine sau accesorii (37%) ori pentru iesiri in oras (29%). Daca tinerii romani ar contracta un credit, aproape jumatate ar lua in calcul, drept cel mai important aspect, nivelul total al dobanzii (47%), urmat de numarul de rate (41%) si de durata de timp necesara acoperirii imprumutului (32%).

Peste jumatate dintre cehi (58%) si mexicani (53%) spun ca dobanda totala este unul dintre cele mai importante trei lucruri de luat in calcul la contractarea unui imprumut. Un sfert dintre tinerii cehi (25%) si aproape un sfert dintre lituanieni (23%) pun pe primul loc reputatia furnizorului de credite, atunci cand acceseaza o finantare, in timp ce doar 11% dintre romani iau in calcul acest aspect.

Raportul IPF de Bunastare Financiara este un studiu comandat de IPF si derulat de Ipsos MORI in sapte tari (Cehia, Ungaria, Mexic, Polonia, Romania, Lituania si Spania), pe un esantion reprezentativ de 3.500 de adulti cu varste intre 18 si 25 de ani, cate 500 din fiecare piata. Un esantion dintre adultii de 18-25 de ani a fost intervievat, filtrat in functie de varsta, raportat la gen, regiune geografica si statut de munca/studii. Datele studiului au fost ponderate la proportiile reale ale populatiei corespunzatoare audientei, in fiecare tara. Studiul a fost efectuat printr-o metodologie online intre 29 martie si 15 aprilie 2019.

Provident Financial Romania face parte din grupul britanic International Personal Finance (IPF), cel mai mare furnizor de credite la domiciliu din Europa. Din 2006, Provident a investit in Romania peste 332 de milioane de euro si a contribuit la bugetul de stat cu taxe in valoare de peste 117 de milioane de euro. Cu mai mult de 2.300 de angajati, compania este al doilea cel mai mare angajator britanic din Romania.

Citeste si:
Retailerul Bonami, creștere cu 50% a vânzărilor în primele trei...
Retailerul Bonami, creștere...

Sursa foto: Shutterstock/Mooshny
Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri