Seful Departamentului pentru Situatii de Urgenta, Raed Arafat, a prezentat, vineri seara, un "raport de etapa" ce prevede 14 masuri prin care se doreste reorganizarea sistemului de urgenta 112.

"Principalele modificari aduse legislatiei in vigoare vizeaza implementarea tehnologiei de localizare pe baza informatiilor obtinute la nivelul terminalului mobil, inclusiv tehnologie de tip AML (n.r. - Advanced Mobile Location), care va putea oferi salvatorilor informatii de localizare mult mai precise, aceste elemente generand o reducere semnificativa a timpului de gestionare a urgentei si implicit a timpului de raspuns la situatii de urgenta; identificarea utilizatorilor de cartele pre-paid, atunci cand apeleaza numarul de urgenta 112; procesare mai rapida a urgentei si facilitarea localizarii acestor apelanti, concomitent cu descurajarea apelarii abuzive a 112 si alertarii false", a declarat Raed Arafat, intr-o conferinta de presa, conform Agerpres.ro.

El a adaugat ca una dintre masurile ce vor fi implementate prin modificarea legislatiei va fi si majorarea sanctiunilor pentru apelurile false la 112.

"Tot aceasta ordonanta vizeaza (OUG 62/2019 - n.r.) transmiterea gratuita a mesajelor tehnice standardizate, scurte, asociate apelurilor de urgenta ce contin informatii obtinute pe baza echipamentului terminal, inclusiv a celor de tip AML, si majorarea sanctiunilor aplicabile in cazul apelurilor false", a mentionat Arafat.

Potrivit acestuia, o alta masura vizeaza incheierea unor protocoale cu Google si Apple, ''pentru stabilirea conditiilor tehnice de implementare a sistemului AML in Romania, pe cele doua sisteme de operare existente pe terminale de telefonie mobile - Android si iOS''.

"La nivelul STS au fost demarate discutiile cu cele doua companii, respectiv Google si Apple, fiind stabiliti termenii generali si conditiile specifice fiecaruia dintre cele doua sisteme - Android si iOS, urmand a fi stabilite detaliile tehnice si semnate acordurile", a precizat seful Departamentului pentru Situatii de Urgenta.

O alta masura vizeaza modificarea de software de catre operatorii de telefonie mobila pentru transmiterea datelor de localizare catre 112.

"Masura vizeaza reconfigurarea infrastructurii operatorilor de telefonie mobila pentru asigurarea transmiterii datelor de localizare catre sistemul national de apel unic de urgenta 112, prin modificarile de software. Au fost elaborate la nivelul STS specificatiile de interconectare, precum si cerintele tehnice cu privire la implementarea AML, acestea fiind transmise catre operatori in data de 30 august. Totodata, s-a solicitat operatorilor mobili deschiderea numarului scurt 114, astfel incat sa se poata testa si valida interfetele de interconectare configurate in baza specificatiilor primare primite de la Google si de la Apple", a mentionat Raed Arafat.

Acesta a explicat ca 114 nu este un numar care sa fie format de cetateni, este un numar care in paralel cu apelarea 112 pleaca prin el mesajul care da locatia persoanei prin sistemul AML.

Potrivit lui Arafat, la data de 3 septembrie existau 160.667 de telefoane Android cu aplicatia 112 activa si 7.316 telefoane cu aplicatia activa pe iOS. El a spus ca fata de 23 august s-a inregistrat o crestere de 514% pe Android.

O alta masura vizeaza reducerea timpului de raspuns si eliminarea disfunctionalitatilor de comunicare de la nivelul dispeceratelor agentiilor specializate de interventie la urgenta prin integrarea dispeceratelor si a centrului unic de apel de urgenta.

Sursa foto: Agerpress foto

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri