USR Bucuresti anunta ca va sustine proiectul privind introducerea vignetei "Oxigen" doar in conditiile in care vor fi adoptate o serie de amendamente care vizeaza: modificarea grilei tarifare, infiintarea de benzi unice si utilizarea fondurilor colectate exclusiv pentru protectia mediului si imbunatatirea conditiilor de transport.

"In general, taxarea autoturismelor in functie de cat polueaza este corecta si utila. Este o solutie de reducere a traficului auto si implicit a poluarii, solutie care a dat rezultate foarte bune in alte capitale europene. Cu toate acestea, proiectul prezentat de Gabriela Firea are hibe majore. (...) Consilierii municipali USR Bucuresti vor vota proiectul de hotarare doar daca acest proiect va fi imbunatatit. (...) Deocamdata insa, in forma in care a fost propus, proiectul cere bucurestenilor sa plateasca din buzunar trei ani si jumatate de incompetenta si indiferenta a Gabrielei Firea fata de problema poluarii aerului", precizeaza USR Bucuresti pe Facebook, conform Agerpres.ro.

Amendamentele care vor fi propuse in sedinta de joi a Consiliului General al Capitalei vizeaza:

- modificarea grilei tarifare, astfel incat plata sa se faca in functie de numarul de zile in care masina este utilizata propriu-zis;
- infiintarea de benzi unice in Zona de Actiune pentru Calitatea Aerului (ZACA) si respectarea lor;
- exceptarea parcarilor tip park&ride de la zonele unde taxa este obligatorie;
- utilizarea fondurilor colectate prin taxa exclusiv pentru lucrari, investitii si proiecte din domeniul protectiei mediului care contribuie direct sau indirect la imbunatatirea conditiilor de transport si a calitatii aerului;
- informarea constanta a publicului cu privire la nivelul de poluare si informarea cu privire la rezultatele aplicarii acestei taxe la sase luni de la introducerea ei.

USR apreciaza ca proiectul, in forma sa actuala, reprezinta "o masura axata pe coercitie" si ca bucurestenii vor fi taxati fara sa li se puna la dispozitie "alternative realiste".

Citeste si:
Pensii speciale: cand urmeaza sa fie dezbatuta eliminarea lor
Gorghiu, PNL: Gogoasa umflata...

"Proiectele mari de infrastructura nu sunt finalizate, parcul auto al STB este deficitar si invechit, sistemul benzilor unice pentru transportul in comun nu este implementat, reteaua de benzi pentru transportul alternativ este insuficienta si nu leaga cartierele de centru", se arata in comunicat.

Reprezentantii Uniunii opineaza ca masura va avea rezultate "modeste", deoarece oamenii nu vor avea alternativa si vor continua sa utilizeze autoturismele personale. O alta critica este legata de faptul ca initiativa "nu respecta principiul 'poluatorul plateste'", deoarece un bucurestean care utilizeaza autoturismul propriu in 100 de zile pe parcursul anului va plati la fel de mult ca unul care il foloseste 365 de zile pe an.

"In plus, nu se face distinctie intre motoarele pe benzina si cele diesel, nu se iau in considerare cantitatile efective de noxe emise. Pot fi masini cu norma de poluare superioara, dar cu capacitate cilindrica mare ce polueaza mai mult decat masini cu motor mai mic", adauga autorii.

Toate masinile cu norma de poluare sub Euro 5 vor plati vigneta "Oxigen" de acces si circulatie in Bucuresti, potrivit unui proiect de hotarare aflat pe ordinea de zi a sedintei Consiliului General al Municipiului Bucuresti din 24 octombrie.

Citeste si:
USR a pierdut procesul intentat Gabrielei Firea pentru calomnie
Primaria Capitalei: USR a...

Sursa foto: Agerpress foto

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Social »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
4 "taieri" ale Guvernului PNL prin care vrea sa reduca cheltuielile