Educatia de calitate, sanatatea si bunastarea generala, justitia si institutiile transparente, munca decenta, dezvoltarea infrastructurii si combaterea saraciei reprezinta cele mai urgente subiecte sociale din Romania, potrivit unui studiu.

Mai mult, romanii inteleg urgenta si importanta colectarii selective a plasticului, 88% fiind de acord cu faptul ca plasticul este o problema din ce in ce mai mare. Astfel, 9 din 10 romani considera absenta colectarii selective a plasticului o problema urgenta. De asemenea, acestia considera ca este important ca brandurile sa se implice in reducerea cantitatii de plastic produse si folosite si in procesele de colectare selectiva si reciclare.

Spre deosebire de esantionul general, tinerii au nevoie de o informare mai consistenta cu privire la impactul plasticului nereciclat asupra mediului inconjurator, iar 73% dintre cei cu varsta cuprinsa intre 16 – 18 ani cunosc efectele provocate de plasticul necolectat corespunzator, fata de 85% din esantionul total. Cea mai informata categorie cu privire la pericolele generate de plasticul gestionat neresponsabil este cea din segmentul de varsta 35-44 de ani.

In plus, 64% dintre tineri spun ca ar colecta selectiv cu siguranta mai mult daca de maine ar fi recompensati pentru materialele reciclate. Cand vine vorba insa de amenzi, procentele se schimba, cei foarte tineri fiind in mai mica masura convinsi sa colecteze selectiv (55%) comparativ cu cei cu varste cuprinse intre 25-35 de ani (61%).

Studiul a masurat si disponibilitatea de a plati un pret mai mare pentru produse cu impact scazut asupra mediului. S-au remarcat aici tinerii din generatia Z, peste 58% dintre cei cu varsta cuprinsa intre 16 si 24 de ani si-au aratat disponibilitatea de a achita cu pana la 25% mai mult pentru astfel de produse. Nici cei mai maturi nu sunt indiferenti fata de impactul consumului asupra mediului. Intrebati cat ar fi dispusi sa plateasca in plus pentru un produs alimentar cu impact redus asupra mediului, aproape jumatate dintre respondentii cu varsta de peste 25 de ani au declarat ca ar plati cu 10% mai mult pentru acest tip de produse.

The Institute si iZi data au desfasurat, la solicitarea Lidl Romania, o cercetare de piata care sondeaza modul in care se raporteaza romanii la problema colectarii selective a plasticului. Studiul a fost realizat pe un esantion de populatie din mediul urban, prin aplicarea a 1.024 de chestionare SAQ (self-administred questionnaire) cu respondenti cu varsta de peste 16 ani. Chestionarul a cuprins intrebari cu raspuns deschis, unic sau posibilitatea de a alege dintr-o serie de afirmatii predefinite. Datele au fost colectate in perioada iulie-august 2019.

Sursa foto: Alisa Anton | Unsplash

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri