Primaria Bucuresti si Gabriela Firea mai au pana in iunie 2020 pentru a finaliza proiecte majore, unele promise in campanie, altele noi. Daca Gabriela Firea a ratat mare parte din cele promise, in frunte cu mult trambitatul Spital Metropolitan, acum in mod sigur va trage tare sa termine macar cateva proiecte de infrastructura cu care sa se fotografieze, in stilul deja consacrat.

Largirea sosealei Fabrica de Glucoza: se va sfarsi “saga”?

Lucrarile de largire a soselei din Pipera la patru benzi ar fi trebuit sa se finalizeze inca din august anul trecut. Convenabil insa, pentru “a prinde buza alegerilor”, Primaria Bucuresti a anuntat ca lucrarile vor mai dura circa sase luni.

Administratia Bucuresti a decis inca din 2010 ca Soseaua Fabrica de Glucoza, cu o lungime de 1,8 kilometri, ar trebui sa aiba cate doua benzi pe sens, nu una singura.

Sursa foto:PeUndeMerg.ro

Dupa multe certuri, expropieri, mariri de bugete si birocratie, in cele din urma, santierele s-au deschis in august 2018.

La acel moment, Marius Coaje, consilierul pe probleme de infrastructura al Gabrielei Firea, a precizat ca lucrarile in valoare de circa 47 de milioane de lei erau programate sa dureze 15 luni. Dar - mai spunea atunci consilierul primarului general al Capitalei - administratia spera sa termine largirea soselei in numai 12 luni.

Evident ca nu s-au tinut de cuvant, asa ca dupa mai bine de ZECE ani, cetatenii se descurca pe acolo cum pot, intr-un santier continuu. Pentru 1,8 kilometri de lucrari. Nu ar trebui sa ne mire, insa, ca Gabriela Firea “sa taie panglica” inainte de alegeri, laudandu-se cu (inca) o reusita “majora”.

Reparatiile de la Podul Grant vor fi finalizate tot inainte de alegeri

Initial, Gabriela Firea promitea ca lucrarile se vor termina la inceputul toamnei trecute, pentru a nu bulversa traficul si asa infernal din zona Crangasi-Podul Grant. Cu toate acestea, nici la aceasta data tramvaiele nu circula normal, lucrandu-se la repararea Podului Grant.

Intr-un mesaj pe Facebook, Gabriela Firea se lauda insa ca lucrarile se vor termina, similar, aproape de alegeri – in primavara anului curent. Lucrarile sunt realizate de una dintre zecile de firme infiintate ilegal de edilul Capitalei, Compania Municipala Strazi, Poduri si Pasaje Bucuresti.

Pasajul Ciurel, de 470 mil. euro, ar trebui finalizat anul acesta

Este unul dintre cele mai scumpe (si inutile) proiecte ale PMB – construirea Pasajului Ciurel care te ajuta “sa faci mai usor stanga de pe Strada Virtutii pe Splaiul Unirii”.

“Mega” proiectul a fost demarat de nu mai putin de 12 ani si ultima data la care promisese Primaria Bucuresti ca va fi finalizat era 2019. Anul trecut…a…trecut si pasajul Ciurel nu a fost finalizat, asa ca, cel mai probabil, panglica va fi taiata de Gabriela Firea tot inainte de alegeri.

Ionut Ciurea, vicepresedinte si director executiv al Pro Infrastructura a declarat anul trecut ca pasajul are “o utilitate foarte scazuta deoarece nu se continua drumul”.

Reamenajarea (si redenumirea!) Parcului Unirii

Pentru ca era stringent (!), dar mai ales pentru ca Parcul Unirii este situat in centrul Bucurestiului, deci vazut si vizitat de extrem de multi oameni, Gabriela Firea a decis ca este cazul sa il reamenajeze. Suma alocata? Circa 1,8 milioane de euro, urmand ca lucrarile sa se finalizeze, in teorie, vara aceasta.

Totodata, tot Gabriela Firea ar dori sa schimbe denumirea parcului in “Parcul Teoctist Patriarhul”.

Proiectul a fost votat in noiembrie 2019.

Finalizarea pasajului Nicolae Grigorescu, proiect inceput in 2007

Un alt proiect inceput in urma cu 13 ani s-ar putea finaliza, conform autoritatilor implicate, in vara lui 2020 – pasajul Nicolae Grigorescu este finalizat in procent de 96%, insa lucrarile au fost blocate doi ani din cauza ca nu s-a luat in calcul inca de la inceputul proiectului suprainaltarea cablurilor electrice care trec peste pasaj! In plus nu au fost luate in calcul iluminatul public si amplasarea separatoarelor din beton – practic, un alt proiect “facut pe genunchi”.

Proiectul a costat deja circa 100 de milioane de lei si, similar celor enuntate anterior, ar putea fi terminat tot in apropierea alegerilor.

Pe langa aceste proiecte, PMB a continuat sau inceput altele, cu finalizare incerta – largirea Prelungirii Ghencea, Pasajul de la Doamna Ghica sau noi Park & Ride-uri. Intre timp, insa, Primaria Bucuresti a intrat in faliment, Bucurestiul este din ce in ce mai poluat si mai greu accesibil si cladirile continua sa isi lepede tencuielile, punand in pericol vietile oamenilor.

Primaria Bucuresti a refuzat constant sa raspunda intrebarilor adresate de wall-street.ro, incalcand astfel legea liberului acces la informatii de interes public.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri