Autentificarea, necesară la înregistrarea în Spaţiul Privat Virtual, se realizează în mediul electronic pe baza unor documente, informează Agenţia Naţională de Administrare Fiscală printr-un comunicat.

"Spaţiul Privat Virtual (SPV) este un serviciu destinat atât persoanelor fizice, cât şi persoanelor juridice sau entităţilor fără personalitate juridică. SPV permite obţinerea informaţiilor privind situaţia fiscală, depunerea electronică a declaraţiilor fiscale şi primirea electronică a documentelor şi a actelor administrativ fiscale. Documentele comunicate prin Spaţiul Privat Virtual au aceeaşi putere juridică, asemenea celor comunicate prin poştă sau la ghişeu. Contribuabilii, persoane fizice sau juridice, care deţin certificat digital calificat pot solicita înregistrarea ca utilizator SPV", precizează reprezentanţii ANAF, potrivit Agerpres.

Potrivit acestora, persoanele fizice care nu deţin un certificat digital calificat pot solicita înregistrarea şi pe bază de nume de utilizator şi parolă. Acestea, pentru a se înregistra în Spaţiul Privat Virtual, fără a mai fi necesară deplasarea pentru autentificare la sediile ANAF, au posibilitatea de a opta ca autentificarea să se realizeze în mediul electronic, în baza unor documente emise de Ministerul Finanţelor Publice şi/sau ANAF.

Aprobarea înrolării în mediul electronic în Spaţiul Privat Virtual a persoanelor fizice, care se înregistrează cu nume utilizator şi parolă, se realizează prin identificarea cu numerele atribuite următoarelor documente: decizie de impunere - emisă începând cu anul 2013 sau decizie referitoare la obligaţii de plată accesorii - emisă începând cu anul 2013, sau somaţie - emisă începând cu data de 1 aprilie 2015, şi numărul scrisorii primită în anul 2018 de la Ministerul Finanţelor Publice, referitoare la înrolarea în acest serviciu.

Astfel, începând cu data de 1 aprilie 2020, pentru persoanele fizice care au primit de la ANAF o Somaţie emisă începând cu data de 1 aprilie 2015, aprobarea înregistrării în SPV se realizează cu uşurinţă în mediul electronic. În acest sens, este necesar ca la momentul completării formularului web de înregistrare, disponibil pe site-ul www.anaf.ro, în câmpul "Tipul de aprobare", persoanele fizice, care deţin o somaţie/o decizie de impunere/o decizie referitoare la obligaţii de plată accesorii, selectează opţiunea "Verificare număr document", iar câmpul "Număr document" să fie completat cu numărul documentului.

Serviciul Spaţiul Privat Virtual este uşor de accesat, direct din site-ul www.anaf.ro, este gratuit şi disponibil 24 de ore din 24.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri