Cum îți protejezi afacerea pe timp de criză

Pandemia de coronavirus a generat o adevărată criză pe piața muncii și, în special, pentru companiile mici. Viitorul trebuie să fie, însă, obiectivul principal pentru orice antreprenor. Tocmai de aceea, măsurile luate preventiv te pot ajuta să faci față cu bine situațiilor de criză, precum cea prin care trece întreaga lume în acest moment. Nu aștepta să resimţi efectele acesteia și implementează cât mai repede schimbările necesare.

Iată câteva sugestii.

Investește în oamenii potriviți

Angajații tăi sunt cei mai importanți când vine vorba de bunul mers al afacerii și trebuie să faci tot posibilul pentru a investi în talent. Mai mult decât atât, profită de situația actuală și bucură-te de flexibilitatea ușurată de tehnologie și posibilitatea de a munci remote. Tot mai mulți angajatori optează pentru lărgirea orizonturilor la acest capitol. Dacă afacerea ta îți permite să angajezi oameni dispuși să muncească de acasă pe termen lung, trebuie să profiți de avantaje. Printre acestea se numără posibilitatea de a avea în echipa ta cei mai talentați oameni, care pot munci indiferent de loc. De asemenea, într-o companie mică este posibil să nu poți realiza toate activitățile intern. De exemplu, în sectorul HR poți angaja un expert in legislatia muncii cu ajutorul unui serviciu extern. În momentele de criză este important să pui accent pe prioritizarea activităților în toate echipele tale, așa că optează pentru serviciile care fac acest aspect mai simplu.

Bucură-te de colaborări constructive

Un moment de cumpănă din punct de vedere economic poate deveni oportunitatea ideală de a dezvolta parteneriate de durată. Situația actuală îți cere nu doar să fii flexibil din toate punctele de vedere, ci și să profiți de modalitățile prin care poți crește. Parteneriatele te vor ajuta să-ți lărgești publicul țintă, să ai acces la noi piețe și produse, dar și să combini produse sau servicii care pot fi vândute împreună. În acest fel te vei bucura de o colaborare bazată pe profit și obiective bine stabilite. Însă, un parteneriat puternic poate însemna și sprijin în ceea ce privește ideile. Dacă ai o afacere locală de dimensiuni mai mici, trebuie să te solidarizezi cu antreprenorii din jurul tău și să colaborezi mai mult. Pandemia de Covid-19 ne-a învățat să colaborăm diferit, să fim mai conștienți de nevoile celor din jur, iar aceste aspecte trebuie să se regăsească și în business.

Acceptă schimbarea

Măsurile luate de autorități afectează încă direct anumite sectoare, precum HoReCa, iar afacerile mici sunt primele care trebuie să găsească noi metode de a face față acestei situații. De la digitalizare, la introducerea unor noi servicii, trebuie să faci tot ce-ți stă în putință pentru a ține aproape clienții fideli, dar și pentru a atrage un public nou. Nu încerca să te concentrezi pe ceea ce nu poți controla, ci conștientizează faptul că multe businessuri sunt dezvoltate în momente de criză. Afacerea ta poate supraviețui, iar tu poți învăța o lecție importantă dacă ieși cu succes din această situație.

Citeste si:
Povestea unui business cu lavandă BIO, început cu o investiție de...
O economistă a investit în...

Protejează-ți angajații, ține aproape parteneriatele valoroase și nu uita să investești în soluții de viitor.

Sursa foto: pexels.com


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri