Nimeni nu știe încă impactul coronavirus asupra economiei globale. Cifrele vehiculate în ultimele săptămâni se ridică la mii de miliarde de dolari în fiecare industrie. Cu toate acestea, dacă te gândești să îți deschizi o afacere, criza economică poate avea câteva avantaje.

Ai la dispoziție o plajă largă de potențiali angajați

În aceste vremuri tulburi se vorbește de sute de mii de persoane intrate în șomaj tehnic, zeci de mii de persoane concediate obligatoriu și de alții care și-au dat demisia.

La aceștia se adaugă acele persoane care au fost date afară pe fondul restrângerii activității altor companii. În plus, te poți ocupa de recrutare online, iar acești potențiali angajați sunt dispuși să accepte un salariu sub standardul pieței, atât timp cât le oferi o serie de avantaje extra.

Poți lua un credit mai ușor

Dacă ai nevoie de un împrumut, perioadele de criză reprezintă cele mai bune ocazii pentru un credit persoane juridice. Acesta îți va fi de ajutor pentru investițiile inițiale în stocuri, publicitate sau cheltuielile aferente chiriei sau primelor salarii.

Aproape totul este mai ieftin

Angajații nu sunt singurii care acceptă să lucreze mai ieftin în perioada de criză. Aproape tot ce ai nevoie pentru afacerea ta va costa mai puțin. Criza reprezintă o oportunitate pentru a negocia sub prețul standard. Costurile aferente chiriei vor fi mai mici și sunt șanse mari să primești discount la mobilierul pentru birou, software sau la obiectele de papetărie.

Firmele își schimbă furnizorii

Dacă ai prețuri mai mari, dar oferi produse care oferă o valoarea mai mare, vei avea toate șansele să obții clienți noi. În timpul crizei, companiile doresc să obțină colaborări noi care să le ofere produse sau servicii inovative pentru a oferi mai departe plus valoare.

Te poți bucura de promovare ieftină

Mass-media adoră poveștile de succes, iar, dacă ești un optimist și alegi să îți deschizi o afacere sau să te extinzi pe durata crizei, cu siguranță te califici. În timp ce toată lumea își restrânge sau chiar își încetează activitatea și dă oameni afară, tu vei putea vorbi despre noile angajări, despre viziunea ta pentru noua firmă și despre inovațiile pe care le ai în plan.

De asemenea, vei putea apela și la modalitățile online de promovare, folosindu-te de blogul firmei, pagina de Facebook sau contul de YouTube, unde poți oferi sfaturi personalizate pentru problemele care apar frecvent în industria în care activezi. La acestea poți adăuga un newsletter săptămânal sau bilunar în care să incluzi discounturi speciale pentru abonați.

Te poți adapta ușor la schimbările pieței

În comparație cu marile corporații, o afacere mică (cel puțin la început) se poate adapta la schimbările care apar frecvent pe timp de criză.

Dacă publicul își schimbă preferințele pentru o anumită categorie de produse, îți poți modifica mai ușor oferta decât companiile mai mari, care necesită mai multe aprobări. De exemplu, dacă ai o cafenea sau un restaurant și este la modă o cafea cu o anumită aromă, tot ce ai de făcut este să găsești un furnizor local sau zonal și să introduci noul produs în meniu. O companie mare este nevoită să lanseze o campanie națională de promovare.

Deschiderea unei afaceri este dificilă în orice circumstanțe, însă, pe durata unei crize financiare, poate deveni o oportunitate. O afacere înseamnă să te confrunți atât cu avantajele unui climat dezavantajos, cât și cu posibilele probleme de natură politică sau financiară care ar putea apărea. Pregătește-te pentru toate. Succes!

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri