Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) face demersuri pentru îmbunătățirea modalităților de comunicare cu publicul larg, folosind toate pârghiile pe care le are la îndemână pentru a fi cât mai aproape de consumator. Astfel, în prezent se derulează o operațiune importantă de dezvoltare și modernizare a sistemului de depunere a reclamațiilor online către structurile teritoriale ale ANPC.

”Lucrăm mult la o nouă aplicație, ne dorim să fim la fel de operativi cum este Poliția Locală a unora dintre primăriile din țară. Vom avea o nouă aplicație, ce poate fi descărcată și pe telefonul mobil. Vrem să repornim pagina autorității într-o variantă mult optimizată”, a declarat Horia Constantinescu, președintele ANPC, într-un interviu wall-street.ro.

Acesta a precizat că românii au avut la dispoziție un număr de telefon pentru reclamații sau sesizări, însă din cauza condițiilor GDPR, acesta nu a mai putut fi folosit.

”Am luat legătura cu reprezentanții gestionării datelor cu caracter personal, pentru că așa cum se spune, drumul spre Iad este pavat cu intenții bune. Găsim acum o formulă să îl putem reporni punctual, doar pentru anumite sesizări”, a mai spus Constantinescu.

Retail jobs

Președintele ANPC susține că demersurile de digitalizare a Autorității vin în urma multitudinii de reclamații primite referitor la diferențele de cost.

”Întâlnim deseori situații în care prețul de la raft nu este același cu cel de la casă. Există retaileri care au un sistem electronic de afișare a prețului, alții au modalități proprii de evaluare a prețului, însă tot ne confruntăm constant cu acest tip de sesizare, care încarcă foarte mult activitatea noastră”, a adăugat acesta.

Citeste si:
FOTO | Amenzi ANPC de 70.000 lei, în doar o zi de control pe Valea...
FOTO | Amenzi ANPC de 70.000...

Sursa Foto: ANPC

În acest context, începând cu 6 aprilie 2022, până la finalizarea acestor lucrări, formularul de reclamații online, disponibil pe site-ul www.anpc.gov.ro, va putea fi utilizat de consumatori după următorul program: de luni-vineri, între orele 8.00-16.30. Măsura este necesară pentru ca lucrările începute să se poată derula într-un termen optim și să se poată realiza testările necesare platformei online, care să permită funcționarea ei în parametrii prevăzuți.

Sursa foto: Pixabay

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristina Marin
Cristina Marin s-a alăturat redacției la începutul anului 2020, cu puțin timp înainte de declanșarea pandemiei. Coincidență sau nu, cei peste trei ani petrecuți în cadrul rețelelor private de sănătate din România au ajutat-o să înțeleagă mai bine relația dintre pacient și sistemul de sănătate autohton despre care scrie în prezent la publicația Wall-street.ro. Cristina se află în permanentă legătură cu medicii din spitalele românești și...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri