[FOTOREPORTAJ] Roșiile sunt românești? În căutarea boicotului: cât de goale au fost azi supermarketurile din București

Sursǎ foto: Retail.ro

[FOTOREPORTAJ] Roșiile sunt românești? În căutarea boicotului: cât de goale au fost azi supermarketurile din București

În contextul boicotului anunțat pe 10 februarie, am vizitat mai multe supermarketuri și piețe din București pentru a observa cum arată fluxul de clienți și atmosfera din magazine. De la supermarketuri aproape goale până la cozi la casele de marcat, situația diferă de la un retailer la altul, deși într-o dimineață de luni e puțin probabil ca magazinele să fie, în mod normal, doldora de clienți. În anumite piețe, numărul comercianților s-a redus semnificativ, iar prețurile produselor, pe alocuri, cam piperate.

Firește că, fiind vorba de un boicot prin intermediul căruia se urmărește sprijinirea comerțului românesc și îndreptarea atenției către economia locală, am intrat într-un magazin cu capital 100% românesc.

Surprinzător, românii nu s-au grăbit să sprijine mica afacere românească: magazinul era pustiu când am intrat. Am dat câteva ture pentru a observa prețurile și atmosfera, iar în câteva rânduri aproape că m-am ciocnit de paznicul care m-a urmărit cu ochi de vultur încă de când am intrat în unitate. La casă, o doamnă amabilă a servit doi clienți până mi-a venit și mie rândul, am întrebat-o dacă liniștea din magazin este un efect al boicotului și mi-a răspuns că parțial, da, venind la anumite intervale de timp „clienți în valuri”.

Eden Market este o afacere de familie, deschisă cu aproximativ 10 ani în urmă. Micul afacerist român deține circa două unități, potrivit datelor oficiale, și a avut un profit de până la 160 de mii de euro în ultimul an, fiind cel mai mare profit pe care l-a avut de la înființarea firmei.

Cert este că, în general, în astfel de magazine de cartier prețurile sunt uneori destul de piperate, iar Eden Market nu reprezintă o excepție. Asta se reflectă chiar și în recenziile lăsate, pe Google, de de clienții din zonă care, deși laudă produsele și calitatea acestora, se plâng de prețurile mari. Mai mult, un alt aspect remarcat și de mine cu alte ocazii este faptul că unele prețuri nu sunt afișate corespunzător, iar altele nu apar deloc.

(Eden Market, prețurile afișate doar la anumite produse)

Profi: Luni e zi de marfă

Ieșind din Eden Market am fost aproape convinsă că oamenii au luat în serios boicotarea retailerilor, în ciuda faptului că primul magazin în care am intrat aparținea unui compatriot. Astfel, am hotărât să continui să cercetez, iar al doilea magazin în care am intrat a fost un Profi.

Vezi întregul reportaj pe Retail.ro.

Personalizate pentru tine