Investitiile in dezvoltarea angajatilor sunt in evolutie in tara noastra, desi nu sunt inca comparabile cu cele din alte tari dezvoltate. Particularitatea in Romania vine din faptul ca, in marea majoritate, multinationalele sunt cele care contracteaza programe de training, in timp ce in cazul companiilor conduse de antreprenori romani, doar acestia din urma beneficiaza de pregatire, a declarat pentru wall-street.ro trainerul Octavian Pantis.

"Segmentul intreprinderilor mici si mijlocii este unul in care cele mai noi cunostinte si practici in management, comunicare, vanzari, dezvoltare organizationala, nu prea ajung. In tot mai multe cazuri, antreprenorul mai investeste cate ceva in propria persoana, dar cei 3, 4, 10 oameni cheie din firma nu au parte decat indirect de aceste investitii", a explicat Octavian Pantis, managing director Qualians, companiei de training si consultanta care detine si franciza TMI in Romania.

El a subliniat ca si in situatiile in care IMM-urile aleg sa investeasca unele sume in programe de training pentru dezvoltare, aleg servicii ieftine, care nu aduc niciun aport companiei.

Nu se intampla mare lucru si apoi nici nu vor sa mai auda de training si consultanta

Piata de training in 2015

Legat de piata de training in 2015, Octavian Pantis o caracterizeaza printr-o comparatie cu elemente din economie.

"Aducandu-ne aminte de orele de economie de la liceu, putem spune ca piata de training este caracterizata de o atomicitate aproape perfecta, adica multi furnizori, multi clienti, cu o putere de influenta relativ mica asupra pietei de catre oricare dintre companiile client sau furnizor. Colaborarea este mai degraba tranzactionala, pe proiecte. Se intampla frecvent ca un client sa lucreze cu un furnizor pe un anume proiect si cu alti furnizori pe alte proiecte, in decursul unui an sau chiar in paralel. Intr-un fel, e ca si cand ai cumpara painea de la Mega Image, fructele de la Carrefour si bautura de la Metro, chiar daca oricare dintre acesti furnizori, in care ai incredere, din moment ce cumperi de la ei, au si paine, si fructe, si bauturi", a precizat Pantis.

El arata ca in piata de profil sunt incheiate foarte rar parteneriate pe 2-3 ani intre un client si un furnizor, in baza carora nivelul de cunoastere si deschidere intre cele doua companii sa fie mai mare.

"Unele companii fac o licitatie odata si au un contract pe doi ani, dar e tot o suma de tranzactii si cursuri punctuale, mai degraba decat o colaborare pentru un proiect amplu de crestere a productivitatii, de exemplu", a explicat trainerul.

Qualians, care include compania de training si consultanta TMI si compania de teambuilding Ecoxtrem, a inregistrat in 2014 venituri in valoare de 1,3 milioane euro in 2014, in crestere cu 13% fata de 2013.

Piata programelor de instruire a angajatilor a fost estimata la valoarea de 30- 40 de milioane de euro in Romania in 2014. Principalii concurenti pe piata de training din Romania sunt CBC Romania, Ascendis, Trend Consult, Equatorial (Achieve Global), Dale Carnegie Training Romania, Qualians, Hart Consulting, Accelera.

Sursa foto: sef, Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alice Gheorghe
Alice Gheorghe scrie pe domeniul Resurselor Umane (HR) si are o experienta de aproximativ sapte ani in presa scrisa. Pe Wall-Street.ro veti regasi sub semnatura ei stiri, reportaje si interviuri despre subiecte care variaza de la salarii, somaj la recrutare si tendinte in piata muncii.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri