Dezamagiti de mediul profesional, doi arhitecti s-au apucat sa stoarca fructe si sa puna un business pe roti la propriu

Ruxandra Micu (24), studenta la Arhitectura si designer grafic, si Costin Nita (28), arhitect si urbanist, sunt probabil unii dintre putinii tineri romani care, odata ce au fost dezamagiti de mediul profesional cu care au luat contact prin joburile lor, nu au continuat sa se planga si au incercat o varianta mai curajoasa: propriul business.

"Amandoi am fost putin dezamagiti de contacul cu mediul profesional pentru care ne-am pregatit, si anume architectura, iar asta ne-a facut sa ne indreptam atentia catre altceva. Ideea ne-a venit usor, noi fiind pasionati de tot ce inseamna o alimentatie sanatoasa, asadar am decis sa cream o afacere prin care sa promovam un stil de viata echilibrat", explica tinerii.

Astfel, Ruxandra si Costin au creat Vagonul cu Sucuri, in care fac si vand sucuri naturale presate la rece, dupa un an de zile in care au lucrat la planul de afaceri, la brand si la vagon. Investitia totala a fost de 8.000 de euro, bani economisiti din colaborarile ca arhitecti. "Cea mai mare parte a investitiei s-a indreptat catre constructia standului, insa aceasta ar fi fost dubla sau chiar tripla daca nu am fi facut noi totul cu mainile noastre, pornind de la concept pana la design, proiectare tehnica si executie. Am reusit astfel sa reducem investitia, nemaifiind nevoiti sa externalizam aceste servicii", povestesc tinerii. Ei estimeaza ca vor recupera investitia in cea de-a doua jumatate a anului 2016.

Desi concurenta este destul de mare, cei doi tineri antreprenori mizeaza pe o piata in crestere, datorita faptului ca romanii sunt din ce in ce mai interesati sa consume sanatos, iar dietele de detoxifiere sau cele raw vegane sunt din ce in ce mai populare.

Nimeni nu te invata in timpul facultatii ce inseamna cu adevarat sa pornesti o afacere.

Citeste si:
Ordinul Arhitecților susține introducerea PUG-ului în București
Ordinul Arhitecților susține...

Vagonul cu Sucuri vinde 10 variante de sucuri presate la rece, dintre care cele mai cerute sunt cele cu arome tropicale (ananas, kiwi), iar la celalalt pol, mai putin cerute, sunt sucurile care contin si legume, pentru ca oamenii inca nu sunt obisnuiti sa le consume sub forma de suc, explica arhitectii. In ceea ce priveste preturile, acestea variaza in functie de sezon si sortiment intre 6 si 10 lei pe pahar.

"Pentru a porni o afacere in Romania iti trebuie curaj, rabdare si o oarecare doza de nebunie. Faptul ca suntem foarte pasionati de acest domeniu si ca am muncit cu mult drag ne-a ajutat sa trecem mai usor peste momentele dificile. Provocarea a inceput din momentul in care ne-am lovit de birocratie. Nimeni nu te invata in timpul facultatii ce inseamna cu adevarat sa pornesti o afacere. Sfatul nostru pentru tinerii antreprenori care aleg sa porneasca o afacere in Romania este sa se gandeasca bine inainte, sa planifice cat mai in detaliu, sa se astepte la foarte multa munca si timp investit si, cel mai important, sa o faca cu pasiune. Daca nu te dedici 100% si nu muncesti cu drag ai sanse mari sa te ratacesti pe drum", argumenteaza tinerii.

Ruxandra si Costin planuiesc sa-si dezvolte business-ul atat prin francizare, cat si prin servicii de livrare pentru gradinite, sali de fitness, birouri, evenimente sau la domiciliul clientilor. In prezent, Vagonul cu Sucuri se afla intr-un hipermarket Auchan in Bucuresti. Tinerii antreprenori vor sa creeze si alte vagoane, pe care sa le introduca in mai multe centre comerciale, in mall-uri, dar si pe litoral in sezonul estival.

Descopera mai multe idei de business pe Raftul cu Afaceri.

Citeste si:
Producatorul de sucuri naturale Profructta lanseaza o gama ecologica
Producatorul roman de sucuri...

Sursa foto: Vagonul cu Sucuri
Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri