Cinci dintre cei mai cunoscuti mestesugari si sustinatori ai valorilor romanesti participa la campania de promovare a traditiilor autohtone si a Targului National pentru Artizanat si Mestesuguri- MestesugarFEST - Romania Creativa, care se va desfasura in perioada 28-30 octombrie 2016, la Muzeul National al Satului “Dimitrie Gusti” din Bucuresti.

Cei trei mesteri populari sunt: Adela Petre-tesatoare in par de capra care in 2015 a fost declarata “Tezaur Uman Viu” de catre Ministerul Culturii si UNESCO, Alexandru Ilinca-unul dintre cei mai cunoscuti opincari romani si Paul Buta- un talentat creator de masti populare.

De asemenea, cele doua antreprenoare care sunt incluse in aceasta campanie sunt: Antoaneta Mares, fondatoarea platformei online de promovare a iei “Blouse Roumaine Shop” si Dana Georgescu- fondatoarea atelierului de tipar si legatorie “Moara de hartie”, dar si a proiectului “Satul Mestesugurilor”.

“Traditiile populare trebuie sa mearga mai departe si vedem in ultimii ani cum tinerii le apreciaza din ce in ce mai mult. Intalnim acest lucru pe strada, dar si in social media: pe Facebook, YouTube, Instagram. Ne-am dorit ca prin aceasta serie de videoclipuri sa aducem o parte dintre acesti mesteri populari aproape de tineri si de digital, pentru ca tehnologia ne ofera acum cea mai simpla metoda de comunicare: internetul”, a afirmat Claudiu Vrinceanu, secretar de stat in cadrul Ministerului Economiei, Comertului si Relatiilor cu Mediul de Afaceri.

Mestesugarii se mai pot inscrie ca expozanti la targ pana pe 26 octombrie, aici. Participarea mestesugarilor este gratuita, iar MECRMA va suporta cheltuielile de transport si cazare ale acestora. Beneficiarii programului isi vor putea prezenta si vinde produsele si, totodata, vor avea ocazia sa organizeze ateliere de lucru pentru vizitatorii interesati.

Bugetul alocat acestui proiect este de 890.000 de lei.Programul national pentru sustinerea mestesugurilor si artizanatului este un program multianual de stimulare a infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, implementat de catre Ministerul Economiei, Comertului si Relatiilor cu Mediul de Afaceri.

Citeste si:
Omul si povestea din spatele celei mai digitalizate pizzerii din tara
Omul si povestea din spatele...


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Start Up »



Citeste si
Salba Mariei, brandul de bijuterii etnice romanesti