“A atrage un partener de business de vis nu este despre ce pot ei sa faca pentru tine, ci ce poti TU sa faci pentru ei”, spune Eric, care, pe langa miliardarul Richard Branson a atras si alti venture capitalists doar pentru ca a avut incredere maxima in ceea ce oferea.

Depasindu-si neincrederea, Sanchez a cerut un bilet gratuit pentru a ajunge pe insula privata a lui Branson, din Caraibe, pentru a participa la una dintre cele mai mari si exclusiviste competitii de startup-uri, Extreme Tech Challenge. Desi Sanchez nu a fost oficial invitat la event, tanarul antreprenor a reusit sa convinga organizatorii ca are potential si prezenta lui ar fi benefica evenimentului per total – a riscat, a insistat si a revenit de multiple ori catre organizatori, pentru a reusi acest lucru.

Determinarea lui a fost inspirata chiar de Branson, faimosul antreprenor fiind cunoscut pentru riscurile pe care le ia, atat in viata personala (adept al sporturilor extreme – n.r.) cat si in afaceri. Branson este fondatorul Virgin Group, conglomerat de companii care detin, printre altele, Virgin America, Virgin Mobile, Virgin Galactic si Virgin Atlantic.

Inspirat de Branson, tanarul Sanchez a aplicat aceeasi “reteta a riscului” in propriul business, Revl, o camera si software de editare video.
Multi antreprenori se plang ca le este greu sa intre in contact cu unii influenceri, doar pentru ca nu sunt invitati la “acel eveniment” sau “petrecere”. Sanchez nu s-a lasat intimidat si a decis ca nu are nevoie de o invitatie pentru “a fi la locul si momentul potrivite. As fi daramat si usa daca era nevoie sa intru!”, scrie Entrepreneur.com.

Iata trei lucruri pe care Sanchez le-a invatat din determinarea lui Branson. Acestea l-au ajutat sa devina milionar – doar prin investitia intr-un bilet de avion, de 500$.

1. Asuma-ti riscuri

Branson este faimos pentru riscurile la care se supune – anul trecut a suferit un accident sever de bicicleta, casca salvandu-i viata; aventurile lui au inceput inca din 1987 cand a incercat sa treaca Atlanticul intr-un balon. Observandu-i determinarea, Sanchez a decis ca merita sa traiasca si el la limita – atat in sport, cat si in business.

In 2013, el a riscat, renuntand la job-ul “caldut” din HP, pentru a-si urma pasiunea. Pentru a inregistra aventurile sale sportive a lansat Revl, concurent cu GoPro, adaugand si o companie software de editare video.

Sanchez a dorit sa imbunatateasca capturile preluate de camera in toate formele, implementand un AI performant. Si el un impatimit al kite surfing-ului, si-a dorit foarte mult sa il intalneasca pe Richard Branson si sa ii prezinte ideile sale. Spre deosebire de altii care se multumesc sa viseze, Sanchez chiar a actionat si a reusit acest lucru, pe insula privata a miliardarului.

2. Sa fii plin de resurse nebanuite

Nu este stiinta deosebita sa negociezi, sa te rogi sau sa imprumuti. Sanchez a reusit sa dea la schimb un touchscreen cu laser folosit de DJ – pe care l-a construit chiar el, intr-un weekend, ca proiect adiacent -, pentru a intra pe gratis la Extreme Tech Challenge pe insula Neckar a lui Branson.

Inainte de mail-ul cu propunerea catre organizatorii evenimentului, tanarul a mai trimis doua mail-uri catre doi venture capitalists. Acest lucru l-a dus, pas cu pas, catre ideea de a trimite un eMail si catre organizatorii Extreme Tech Challenge. Continutul sau?

Citeste si:

“O sa va aduc un sistem DJ unic, construit chiar de mine pe vremea cand lucram ca inginer la HP, daca imi veti permite intrarea, gratuit, pe Necker Island in saptamana Extreme Tech Challenge”, a scris Sanchez. “Acest sistem DJ va face petrecerea exploziva si va arata incredibil si in poze”.

Spre surprinderea sa, organizatorii i-au raspuns si au acceptat sa il primeasca. Sanchez si-a luat biletul de avion si a putut sa petreaca cateva zile alaturi de Richard Branson, Bill Tai si alti investitori de calibru.

Desi nu era invitat, el a reusit totodata sa atraga trei investitori din juriu. L-a ajutat foarte mult ca a cerut si feedback-ul lui Richard Branson care a spus ca “Eric Sanchez este un inventator extraordinar” – practic, un cec in alb si o garantie incredibila. Dupa aceasta simpla propozitie, spusa de Branson, media l-a ochit pe Sanchez.

3. Follow up

Branson considera de asemenea ca este important sa revii asupra discutiilor. Este un CEO vizionar care revine in repetate randuri asupra ideilor sale alaturi de oameni, ducandu-i in timp pe acestia la punctul la care sa aprecieze cele spuse. Stilul de management al lui Branson este, de asemenea, foarte carismatic, stiind cum sa ii motiveze, direct si indirect, pe cei apropiati (sau mai putin apropiati) lui.

“Succesul vine catre cei care nu dorm, catre cei care zguduie piata facand lucrurile diferit”, a spus Branson.

Sanchez nu s-a multumit cu succesul initial, desi vanzarile curgeau continuu, asa ca a decis sa se intoarca pe insula lui Branson si sa ii dovedeasca acestuia ca nu este doar un oportunist care s-a impus doar o data. A dorit sa ii dovedeasca miliardarului ca termina ceea ce a inceput si ofera feedback.

“Cred ca cea mai importanta parte a unei vanzari este sa faci follow up si sa asculti ce spun clientii”, considera antreprenorul.

Pentru a deveni un milionar si sa iti lansezi compania trebuie sa iti asumi riscuri, sa fii plin de resurse personale si sa faci follow up – asa cum a facut Sanchez. A invatat toate acestea, si altele, de la modelul sau, Richard Branson.