Povestea Maia Outdoor a inceput in 2013, atunci cand Dumitrita (specialist in marketing) si Vlad (specialist IT) au decis sa renunte la joburile lor sigure pentru a se ocupa de propriul business. Pasionati de drumetii si sporturi in aer liber, ideea de afacere le-a venit in mod natural.

"Am observat odata cu pasiunea noastra pentru sportul in aer liber ca este nevoie in piata, de magazine de astfel de produse care sa vina in intampinarea clientului, magazine in care consultanta si suportul sa fie esentiala in demersul de vanzare. Asa a aparut primul magazin Maia Outdoor din Piatra Neamt, urmand la scurt timp si cel din zona de online", a povestit Dumitrita pentru wall-street.ro.

Cei mai fideli clienti ai magazinului Maia Outdoor sunt cei din Bucuresti, Cluj, Timisoara, Iasi si Brasov.

Cum au ales numele brandului

Dumitrita si Vlad au iubit dintotdeauna muntele. Inainte de a lansa business-ul, ieseau saptamanal in natura si cutreierau zonele montane din jurul orasului Piatra Neamt. O aveau tot timpul alaturi de ei pe Maia, catelusa lor. "Confruntandu-ne cu noi nevoi si simtind imboldul de a deveni antreprenori, ne-am gandit ca in Romania lipseste un magazin de echipamente si accesorii destinate sportivilor care sa fie "prietenos" cu clientii si care sa fie mai degraba in stilul unui boutique decat in genul magazinelor mass-market. Asa ne-am hotarat ca e momentul nostru sa incercam sa punem cap la cap un business prin care sa venim in intampinarea iubitorilor de sport si drumetii cu echipamente potrivite pentru necesitatile lor", a adaugat Dumitrita.

Tinerii din Romania,...
Citeste si: Tinerii NEET din Romania, sprijiniti pentru integrarea in piata muncii

Cei doi antreprenori au pornit afacerea cu bani imprumutati de la parinti, la care au adaugat si propriile lor economii. "Daca investitia in primul an s-a ridicat la 100.000 de euro, pe parcursul celor 5 ani de activitate investitiile au depasit 250.000 de euro, iar ele continua in fiecare an", a spus antreprenoarea.

Cea mai mare investitie a fost in echipamente, accesorii, know-how si platforma online.

Business-ul a devenit profitabil intr-un timp relativ scurt. I-a ajutat si faptul ca tot mai multi oameni isi fac cumparaturile online. "Daca tinem cont de rapiditatea cu care s-a raspandit acest fenomen, este usor de anticipat ca acest trend va fi unul crescator si in anii urmatori", a precizat Dumitrita.

Provocari la inceput de drum si un singur regret

Provocarile sunt cele ale "oricarui antreprenor roman dornic sa faca lucrurile corect, legal": planul de business, infiintarea firmei, gasirea furnizorilor si a partenerilor compatibili cu planurile lor, recrutarea angajatilor potriviti si, cel mai important, gasirea clientilor.

Business mentor:...
Citeste si: Antreprenorii din zona de productie, cei mai maturi oameni de afaceri

"Provocarile nu dispar nicioadata, doar se modifica, capata alte valente, dar cel mai important este ca ne place tare mult ce facem si oricat ar fi de greu sau stresant, noi ne urmam visul alaturi de cei care ne-au creditat cu increderea lor", a precizat Dumitrita.

Greseli la inceput de drum? Nimic capital, insa exista un singur regret: ca nu au inceput business-ul mai devremne si mai indraznet, fara frica de a pasi inainte.

Cei doi au in plan extinderea business-ului in alte orase din tara, insa nu inainte de a-si consolida pozitia pe zona magazinelor online pe segmentul outdoor. Asa ca anul acesta se vor concentra pe acest obiectiv. "Ne dorim consolidarea brandului relativ nou pe piata din Romania si pe asigurarea unui mix potrivit in oferta MaiaOutdoor astfel incat sa reusim sa ne atingem si chiar sa depasim obiectivele initiale", a spus Dumitrita.

Citeste si: 5 lucruri pe care trebuie sa le cunoasca orice antreprenor incepator

Sfaturi de 100 milarde de...
Citeste si: Sfaturi de 100 milarde de dolari: ce le spune Bezos angajatilor Amazon

Dupa munca vin si roadele

In prezent, 75% din vanzari sunt prin intermediul platformei online. In 2018, antreprenorii se asteapta la o crestere cu peste 30% a cifrei de afaceri, crestere ce s-a resimtit inca din primele luni ale acestui an cand Maiaoutdoor.ro a inregistrat cu 80% mai multe comenzi fata de perioada similara din 2017.

"Am pus fundatiile unui jucator puternic din comertul electronic local. Business-ul nostru se va dezvolta in continuare intre online si offline, pentru ca vedem potential in ambele canale de vanzare", a precizat Dumitrita.

Competitii sportive si campanii de educare prin miscare

Dumitrita si Vlad se implica in organizarea competitiilor sportive, dar si in promovarea campaniilor de educare prin miscare.

"Suntem alaturi de cei ce alearga, pedaleaza, vaslesc sau coboara pe zapada. De asemenea, ne alaturam campaniilor de educare prin miscare si ne dorim sa fim mai activi, mai sanatosi si mai buni in tot ceea ce facem. Masa Critica Piatra Neamt, mars al biciclistilor nemteni, organizat in peste 12 editii, s-a bucurat de prezenta a peste 2.500 de persoane. Miscarea are drept scop promovarea mersul pe bicicleta, a unui stil sanatos de viata si un mod de transport ecologic", a spus Dumitrita.

La Caiace este un alt eveniment in care cei doi antreprenori se implica. Dechis in zona Batca Doamnei, spatiul este unul neconventional, bazat pe un concept nou care propune programe de sport si evenimente inedite, gandite ca o alternativa de petrecere a timpului liber. De asemenea, cei doi sustin concursurile de alergare Bate Toaca si Semimaraton Curtea Domneasca.

Citeste si: Business inedit pe piata din Romania: Maison des Crepes, primul restaurant de clatite din Bucuresti