Ai niste idei pe care vrei sa le pui in practica intr-o industrie de care esti pasionat, insa nu ai o strategie definitiva iar afacerile sunt un domeniu pe care nu esti stapan. Talentul, vointa si creativitatea sunt calitati de care orice antreprenor are nevoie, dar pentru ca businessul tau sa nu se plafoneze intr-un timp foarte scurt si pentru ca efortul tau sa dea roade, trebuie sa ai in vedere cateva lucruri.

Exemple de start-up-uri de succes in Romania sunt numeroase, in special in zona de produse handmade. Strategia de promovare a produselor nu este singurul aspect la care sa te gandesti atunci cand vrei sa iti deschizi propria firma. Pana sa ajungi la produsul final, sunt pasi de urmat si lucruri pe care trebuie sa le ai in vedere.

Legislatia

Antreprenorii care doresc sa isi deschida o afacere trebuie sa cunoasca legile care reglementeaza societatile de tip PFA. Pentru a infiinta o societate de tip PFA, aplicantii nu trebuie sa fi comis infractiuni financiare si trebuie sa aiba pregatire profesionala in domeniul in care doresc sa obtina avizul.
Daca esti eligibil, capitalul necesar este de doar 200 de lei iar avizul se poate obtine in decurs de trei zile. Pe de alta parte, impozitul pe venit trebuie platit trimestrial, in patru rate egale. Desigur, solutii exista pentru a veni in ajutorul afacerii tale. Iti poti deschide un cont bancar PFA prin care sa poti reduce costurile in functie de pachetul ales.

Avantajul este cel al cunoscatorilor de business

Dezbaterea dintre talentul si cunostintele de business este constanta. Se considera ca ideal este sa existe un balans intre talent si cunostinte, ba chiar un amestec din cele doua calitati. Nu este imposibil sa incepi o afacere doar cu una dintre aceste calitati dar trebuie sa retii faptul ca avantajul il vor avea cei care au o educatie in acest sens. Experienta este foarte important ca sa intelegi cum functioneaza un business, asa ca, in cazul in care esti sigur ca asta este directia in care vrei sa mergi, participa la cursuri de antreprenoriat. Verifica inainte de orice experienta celui care sustine cursul, pentru a fi sigur ca vei invata despre subiectele de care ai nevoie.

Produsul trebuie sa fie unic

Inainte de a te lansa pe piata, trebuie sa te asiguri ca produsul tau este unic. Acesta trebuie sa se cristalizeze in urma unor studii de piata care sa stabileasca concurenta si mesajele acesteia de pe piata. In cazul in care vei urma strategii similare, produsul sau serviciul pe care vrei sa il oferi se va pierde in multime. Studiul pietei si strategia de dezvoltare trebuie obligatoriu sa faca parte din strategia ta de business, pentru ca scenariile de vanzari sa fie cat mai realiste.

Trebuie sa fii deschis la schimbari

Pentru ca piata nu este constanta, un antreprenor trebuie sa fie deschis la orice fel de schimbari ar putea sa apara. Orice antreprenor doreste sa aduca un produs sau un serviciu nou pe piata, care sa fie unic si care sa genereze schimbare, deci, indiferent de industria pe care o preferi, lucrurile nu vor fi bine definite. Adaptarea la noile schimbari este una dintre caracteristicile unei companii longevive si ale unui antreprenor care este conectat constant la piata si stie care este fluxul cererilor.

Esecul este parte integranta a dezvoltarii

Exista o multime de povesti despre oameni care au cunoscut succesul peste noapte insa mai mult ca sigur acestea nu sunt adevarate. Succesul este rezultatul unei munci constante si al unui efort enorm iar esecul poate veni chiar si in ciuda muncii pe care ai depus-o. Un antreprenor trebuie sa vada esecul ca pe o oportunitate prin care sa repare sau sa refaca ceea ce a dus la esecul respectiv. Nu te poti opri dupa primul moment in care simti ca ai pierdut. Reactia unui antreprenor la esec este momentul care poate decide soarta companiei.

Daca ramai ferm pe pozitie si consideri ca ai toate calitatile necesare pentru a continua pe acest drum, te vei bucura de orice moment investit in dezvoltarea afacerii tale.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri