Leonard Zarnescu a studiat pictura pana in clasa a zecea, apoi a ramas repetent dupa o cearta cu profesorul de istorie, iar in ultimii ani din liceu a studiat sculptura. Dupa ce a absolvit liceul, Leonard a asteptat un an pentru a alege facultatea, apoi a decis sa plece in Horsens, Danemarca, la VIA University College. A obtinut diploma de constructing architect dupa trei ani si jumatate in care a studiat un program „mai special”, dupa cum spune el, in urma caruia „nu este nici arhitect, nici contructor”, meseria fiind specifica statelor din Nord, unde se lucreaza in echipe de cate 4, fiecare alegandu-si domeniul. El si-a ales designul.

Costurile studiilor au fost acoperite de statul danez, dar pentru traiul in Danemarca a fost nevoit sa aiba diferite joburi, in timp ce se ocupa si de proiectele de design. Dupa cinci ani in Danemarca s-a intors in vacanta, in Bucuresti, iar lucrurile s-au legat atat de bine profesional si personal incat a decis sa ramana in Capitala. S-a intors in Danemarca, si-a facut bagajul si a revenit in tara. Asta se intampla in urma cu trei ani, iar oamenii inca il mai intreaba de ce s-a intors.

Inceputul laboratorului de design

Ajuns in Romania si-a deschis o firma de design si a inceput sa primeasca diverse proiecte si sa lucreze la elementele de identitate, precum logo, carti de vizita, ambalaje, bannere sau site, ale petrecerilor organizate de diverse firme, apoi au venit proiectele mai mari, precum colaborarea cu Ro Land, un magazin care promova designeri contemporani romani sau Sincerely Yours, o companie din Cluj care fabrica produse de infrumusetare. Printre proiectele la care a lucrat se numara Bucuresti Underground si Bucuresti Fashion Film Festival, unde a lucrat la identitatea evenimentului, creand postere, bannere, mashuri si ad-uri online.

Insa, pana sa ajunga la proiectele mari a fost nevoit sa se confrunte si cu esecuri, din cauza faptului ca nu incheia contracte cu oamenii, iar acestia nu il mai plateau.

Business creativ la inceput...
Citeste si: Ce trebuie sa stie antreprenorii creativi care pornesc o afacere

In urma cu trei ani, firma recent deschisa avea alt nume, pe care l-a schimbat in Lisseau, care inseamna ghem de ata, dupa ce intr-o seara, in timp ce o prietena ii enumera mai multe cuvinte in franceza, Leonard a rugat-o sa le opreasca la „lisseau” si sa ii spuna ce inseamna.

Pentru Lisseau, Leonard a accesat, acum trei ani, suma de 25.000 de euro pe care a investit-o in calculatoare, print si textile. Anul acesta isi propune sa lucreze la disciplina, mai mult a lui, sa lucreze conform unui program si sa investeasca in marketing pentru Lisseau Design Lab.

In ultimele luni au acceptat mai multe proiecte la Lisseau Design Lab, printre care imaginea unei beri artizanale, numita Patos si fabricata in Snagov, care o sa fie gata in luna mai. Alt proiect se deruleaza in domeniul farmaceutic, unde a construit identitatea unui distribuitor de echipamente medicale, iar anul acesta va lucra la o campanie.

Fabrica de mobila

De cateva luni s-a gandit la o noua idee de afacere, pentru care a obtinut si o finantare prin Start-Up Nation, fapt pentru care a decis sa externalizeze o parte dintre servicii catre programatori si sa o coopteze in echipa pe ilustratoarea Livia Falcaru.

4 reguli de succes pe care...
Citeste si: 4 reguli de succes pe care orice antreprenor ar trebui sa le urmeze

Noua idee, pentru care a primit o finantare de 44.000 de euro prin Start Up Nation, este de a fabrica mobilier. Ideea va fi pusa in aplicare impreuna cu un prieten, in cadrul unei noi firme. Planul este de a colabora direct cu arhitecti, in special cu cei de design interior, care vor prezenta clientilor planul, iar dupa ce acestia il vor aproba, proiectul va fi trimis catre fabrica lor de mobila si executat.

Cu ajutorul banilor obtinuti prin Start-up Nation au cumparat utilaje necesare fabricarii de mobila. Mobilierul urmeaza sa se asambleze in stil Ikea, in locuinta cumparatorului. Designul mobilierului o sa fie scandiv, iar tapiteria va fi printata digitala cu ilustratiile Liviei. „Imagineaza-ti mobila clean, nordica si tapiteria nebuna, cu ilustratiile Liviei super colorate”, spune Leonard.

„O sa facem si niste piese de mobilier pentru showroom, strict de design - cochetam cu mobilierul de mult, nu ma gandeam ca o sa il execut, imi placea sa il desenez. Acum o sa il execut si o sa il avem pentru showroom, care o sa fie direct de la Lisseau”, explica Leonard.

5 motive pentru care...
Citeste si: 5 motive pentru care investitorii iti ignora business-ul

Sursa foto: Leonard Zarnescu