Wall-Street.ro: Cum ti-a venit ideea deschiderii acestui business, de ce considerai ca va avea succes si prin ce ai incercat sa diferentiezi de competitie?

Esmeralda Rotunjanu: In acest business am incercat sa mixez experienta mea de mama a trei copii cu varste si preferinte diferite, cu cea de profesionist in domeniul comunicarii si al organizarii de evenimente. Consider ca orice activitate poate avea succes daca o faci cu placere si daruire si, daca te adresezi segmentului de piata potrivit.

La Galaxy am creat atmosfera de bucurie si relaxare pe care as dori si eu sa o gasesc atunci cand caut un loc de joaca pentru petrecerile copiilor mei.

Antreprenoariat in educatie:...
Citeste si: Cum vrea o invatatoare sa schimbe modul de predare din scoli

Elementele care ne diferentiaza de competitie sunt multe, voi mentiona trei dintre ele:

  • Echipamentele – profesioniste, de foarte buna calitate. Pentru a fi pe gustul tuturor, copii si parinti, imbinam jocurile sociale si concursurile dragi copilariei cu tehnologia de ultima ora.
  • Echipa – tanara, dinámica si foarte bine pregatita cu jocuri si activitati adaptate in functie de varsta si preferintele sarbatoritilor.
  • Locatia – luminoasa, modern mobilata, primitoare si usor accesibila.
  • Cand spun accesibila ma refer atat la usurinta cu care se poate ajunge la locul de joaca cat si la faptul ca totul se afla pe un singur nivel, parintii nu trebuie sa faca drumuri intre etaje sau sa stea inconfortabil pentru a putea urmari copiii, mai mult decat atat, ei se si pot juca, daca doresc, alaturi de copii.

W-S.ro: Care au fost principalele provocari la inceput? Cum le-ai depasit si ce provocari intampini in prezent?

EM: Trecerea de la o viata de corporatie, din micul glob de cristal cum imi placea sa ii spun, la viata de antreprenor care vine cu libertatile si provocarile sale a fost, in sine, o provocare. Afacerea depinde de cel care o incepe, este un vis ce devine realitate si, pentru a merge, trebuie abordata ca un tot unitar, nu mai vezi doar bucatica ta ca in cazul unui angajat. Nu faci doar PR, sau comunicare, sau marketing, sau contabilitate sau resurse umane ci, cate un pic din fiecare.

Gasirea spatiului, autorizatiile si amenajarea sunt doar un prim hop. Urmeaza recrutarea oamenilor potriviti, definirea produselor sau serviciilor pentru clienti, promovarea si tehnicile de vanzare potrivite. Partea de online cu continutul pentru site si retelele sociale, marketingul online sunt, de asemenea, importante. Toate se fac pas cu pas si, atunci cand dau roade sau sunt apreciate ai o mare satisfactie a lucrului bine facut. Chiar si odata depasite, nu le poti lasa in urma pentru ca a ramane in preferintele clientilor nostri, parinti si copii, inseamna sa fii mereu cel mai bun, sa aduci lucruri si activitati noi in fiecare sezon pentru a-i face sa revina.

Co-fondator Clever Taxi...
Citeste si: Co-fondator Clever Taxi investeste in Appsulate

W-S.ro: Ce model de business ai adoptat/care sunt principalele generatoare de venituri (vad ca aveti si petreceri…)

ER: Locul de joaca este deschis zilnic pentru ca micii nostri clienti sa se poata relaxa la noi ori de cate ori doresc. Programul este afisat atat pe site cat si pe facebook-ul Galaxy Fun.

Activitatea predominanta ce o desfasuram pentru clientii nostri consta in organizarea de petreceri aniversare.

Antreprenorul roman care a...
Citeste si: Antreprenorul roman care a plonjat in apele de la Polul Nord

Si tot la noi puteti organiza serbari scolare, ateliere pe diverse teme, petreceri tematice sau banchete pentru final de clasa a IV-a.

W-S.ro: Cati clienti a deservit business-ul de la inceputuri si pana in prezent & cum arata profilul parintilor care isi aduc copiii la Galaxy Fun? Ce estimari aveti pentru anul curent?

ER: Cu o medie de 15 petreceri pe luna putem estima ca pragul ne-a fost trecut de minim 15.000 de parinti si copii de cand am deschis si pana acum. Trendul a fost si este unul crescator, in prima parte a anului 2018 media ajungand la 25 de petreceri pe luna. Ma astept in continuare la o usoara crestere si in perioada viitoare.

Profil? Parintii si copiii sunt diferiti, nu pot spune ca exista un profil predominant. Caracteristica comuna a parintilor cu care am colaborat pana acum este dragostea pentru copiii lor si dorinta de a le oferi acestora o aniversare de neuitat.

W-S.ro: Cat ai investit in business si cand estimezi ca vei ajunge pe break even? Ce venituri estimezi pentru anul curent din GF?

ER: De cand am pornit afacerea accentul l-am pus pe calitate dorinta mea fiind sa fim prezenti pe termen lung in preferintele clientilor mici si mari. Aceasta strategie creste insa costurile: investitia initiala in amenajari, echipamente si costurile operationale ale primelor 6 luni a fost de aproximativ 120.000 euro. Obiectivul este sa ajungem la break-even in 6 ani.

W-S.ro: Ce planuri de extindere ai?

ER: Intr-o prima faza urmaresc sa asigur o perioada de minim 6 luni de stabilitate a veniturilor cu o medie de 40 de petreceri pe luna. Dupa, urmeaza planurile de extindere ce au in vedere deschiderea unei noi Galaxii care sa mareasca universul distractiei si sa ne apropie de alti parinti si copii dornici de joaca.

W-S.ro: Cateva detalii despre Galaxy Fun - suprafata, numar de angajati, jocuri disponibile si de unde le-a achizitionat.

ER: Suprafata utila a locului de joaca: 200 mp si sase angajati.

Copiii au la dispozitie urmatoarele jocuri: Xbox 360 kinect, PS4, Wii, speedball, fussball, air hockey, simulatoare de curse auto si trambulina, iar adultii board games. Pe langa jocurile electronice, echipa Galaxy le anima momente inedite gen miniclub, facepainting, sumo si ii angreneaza in jocuri “traditionale”, specifice copilariei, precum: X si O, Esarfa, Sfoara, Statuile muzicale, Treasure hunt. Combinatiile acestora ii energizeaza, binedispun si stimuleaza pe participanti.

W-S.ro: Ce ai invatat din activitatea de antreprenor din ultimii 2 ani? Ce ai putea transmite si altora?

ER: Ca antreprenor inveti mereu, nu poti merge pe un tipar deci…inca invat. Le-as transmite sa fie hotarati, sa aiba incredere in fortele proprii si sa plece la drum cu motivarea la cote maxime si un plan bine pus la punct. Foarte important, sa adauge o rezerva de rabdare si fonduri pentru investitii neprevazute. Ei vor fi locomotiva afacerii proprii.