5 modalitati simple de a identifica idei de business care ar putea schimba lumea

Una este sa poti identifica industria si business-ul care ar putea avea succes in viitor; antreprenoriatul necesita, insa, mai mult decat a gasi o idee care s-ar putea transforma in bani. Antreprenorii cauta din ce in ce mai mult acele business-uri care sa schimbe lumea, fie prin impact economic major, fie prin impact social sau ecologic.

Daca ideea ta are potentialul de a schimba in bine intreaga lume, vei fi mult mai motivat sa depasesti orice provocari, inerente sau surprinzatoare, vei intampina. Provocarea, bineinteles, consta in a identifica ACEA idee de business.

Iata cinci modalitati simple pentru a gasi idei ce ar putea transforma lumea:

1. Gaseste oportunitati chiar in cercurile tale

Desi cultura si limbile pot varia, multe dintre provocarile pe care le intampina omenirea sunt similare. Asa ca una dintre cele mai bune idei este sa te uiti chiar in jurul tau si sa depistezi probleme care ar putea fi rezolvate. Citeste forumuri, blog-uri, urmareste cu atentie ce se intampla inclusiv pe strada, vorbeste cu oameni din zona ta.

Unii specialisti indeamna antreprenorii sa se inscrie in grupuri de voluntariat, astfel incat sa afle de la cei de acolo cu ce provocari se infrunta. Aceste interactiuni la nivel micro pot face diferenta.

Citeste si:
Finanțare în agricultură prin fonduri europene sau credit bancar:...
Finanțare în agricultură prin...

2. Foloseste-te de propriile tale experiente

Multe dintre cele mai bune idei din lume vin din experientele proprii ale fondatorilor. Gandeste-te cu ce probleme te confrunti chiar tu, de cele mai multe ori. Aceste probleme ar putea sa afecteze pe foarte multi.

In loc sa astepti ca altcineva sa le rezolve, decide-te sa lupti tu pentru a gasi solutii. Mai mult, atunci cand incerci sa rezolvi o problema pe care o ai si tu, vei fi mult mai motivat in a gasi solutiile cele mai bune.

3. Cauta idei in care sa angrenezi mai multi oameni

Multe dintre cele mai inovative idei nu ofera doar un produs sau un serviciu, ci incearca sa schimbe complet paradigmele in care traim, sa ne schimbe ziua. A schimba perspective pe termen mediu si lung se dovedeste a avea un impact mult mai mare, scrie Entrepreneur.com.

De exemplu, business-ul local Uleiosul a pornit de la un singr om, o bicicleta si ambitia de a proteja planeta prin strangerea selectiva a uleiului ars din casele oamenilor si din fabrici. Intre timp, s-a dezvoltat intr-o retea foarte mare, contribuind la protejarea planetei, a mediului inconjurator. Mai mult, pe masura ce clientii/membrii au inceput sa fara o rutina din predarea uleiului folosit, au devenit si din ce in ce mai implicati.

Citeste si:
Platforma educațională destinată antreprenorilor primește noi...
Platformă educaţională...

4. Intreaba oamenii cum poti sa ii ajuti

A veni cu propriile idei nu este intotdeauna usor. De aceea brainstorming-ul este un instrument extrem de util. Daca tie nu iti vin idei, stai la masa cu prieteni, mergi la cursuri de antreprenoriat sau implica-te in ONG-uri si discuta cu oameni de peste tot. Intreaba-i ce provocari au, sau poti organiza chiar si focus grupuri.

Business-urile de succes nu opereaza “in vid”, in special daca vrei sa transformi lumea.

5. Da inapoi prin actiuni filantropice

Dupa ce business-ul tau va incepe sa prinda, vei incepe sa faci profit, sa angrenezi oameni in activitati, incepe sa oferi si mai direct comunitatilor. Abia atunci vei deveni, cu adevarat, o forta a binelui.

De exemplu, o companie care produce ochelari, si-a depasit conditiile de simplu producator si vanzator, incepand sa doneze ochelari si sa deschida chiar clinici de oftalmologie in zonele sarace ale lumii. Antreprenorul nu a inceput business-ul gandindu-se ca va ajunge pana acolo, insa, pe parcurs, a realizat ca are puterea financiara, si mai ales dorinta, de a ajuta comunitati sarace.

Citeste si:
Metode eficiente pentru a crește productivitatea în cadrul unui...
Metode eficiente pentru a...

Fie ca esti in cautarea unor idei care sa imbunatateasca conditiile de viata ale oamenilor sarmani, sau incerci sa revolutionezi industria ta preferata, a iti gasi un scop mai maret in munca ar putea face diferenta in eforturile tale antreprenoriale.

Sursa foto: Shutterstock.com
Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri