Sub tema Reimagine Fashion: Changing behaviours for sustainable fashion, competitia din acest an se concentreaza pe modul in care se produc, cumpara, folosesc si recicleaza articole de imbracaminte si, de asemenea, incurajeaza un consum sustenabil.

Editia din acest an cauta proiecte early stage din tari membre UE pana pe 4 martie. Juriul va selecta trei idei castigatoare in noiembrie care va primi fiecare un premiu de 50.000 de euro.

Scopul European Social Innovation Competition 2020 este sa imbunatateasca impactul modei asupra mediului si asupra societatii. Cetatenii UE cumpara in medie peste 12 kg de haine anual, a caror productie contribuie cu 195 de milioane de tone de CO2 la atmosfera. De asemenea, industria de fashion foloseste 46 de miliarde de metri cubi de apa. Productia de imbracaminte contributie cu 2% si 10% la impactul asupra mediului in UE. In aceelasi timp, mai bine de 30% din hainele cumparate de europeni nu au folosite de cel putin un an, iar odata aruncate, peste jumatate dintre acestea nu sunt reciclate, ci ajung deseuri menajere ce sunt trimite la depozite sau incineratoare.

Solutiile prezentate in cadrul European Social Innovation Competition trebuie sa fie scalabile la nivel local, national sau european. Competitie este deschisa tuturor cu idei inovatoare si creative pentru a face industria modei mai durabila, inclusiv inovatorilor sociali, antreprenorilor, studentilor, designerilor si companiilor.

Citeste si:
UE aprobă împrumutul pentru salvarea TAROM
UE aprobă împrumutul pentru...

Mai multe detalii despre European Social Innovation Competition gasiti aici.

Sursa foto: tartanparty/Shutterstock