Sediul social este obligatoriu, conform Legii nr. 31/1990 privind societățile comerciale, pentru toate firmele care activează pe teritoriul României. Folosit atât de Registrul Comerțului pentru diverse notificări și comunicări, cât și de clienți sau parteneri, sediul social se poate stabili, de la caz la caz, în mai multe locuri.

Află care sunt acestea, precum și caracteristicile de care să ții cont în alegerea sediului social pentru viitoarea ta afacere.

Sediu social găzduit în locuința ta

Denumirea firmei și stabilirea sediului social sunt printre primele lucruri necesare în documentația de înființare a unei firme. Sediul social este considerat o adresă oficială a afacerii tale și se stabilește înaintea procedurii de începere a înmatriculării firmei la Registrul Comerțului.

Un sediu social stabilit în locuință fie că vorbim de un apartament, fie de o casă vine cu tot confortul și utilitățile de care te bucuri zi de zi. Nu doar că vei fi deja familiarizat cu locul, dar te va ajuta să economisești bani cu deplasarea într-o altă locație, respectiv cu stresul din trafic. Un astfel de sediu social este ideal pentru afacerile online, așadar, fără contact direct cu clienții sau cu partenerii. Trendul este unul ascendent, deoarece antreprenorii tineri pornesc din ce în ce mai multe afaceri în mediul digital cu un sediu social stabilit în propria locuință.

În plus, cu un sediu social în locuința ta, nu vei avea de plătit chirie sau alte onorarii. Pe lângă faptul că poți elimina multe cheltuieli suplimentare, mai ales dacă ai o firmă plătitoare de TVA, prin deducerea acestuia, dacă sediul social este într-o casă, poți beneficia și de alte avantaje. De exemplu, folosirea energiei regenerabile prin sistemul de panouri fotovoltaice montat.

Sediu social găzduit într-un spațiu comercial

Trebuie să iei în calcul un sediu social găzduit într-un spațiu comercial în momentul în care firma ta își desfășoară activitatea cu clienții la sediu. Un magazin cu ridicare personală a produselor sau o cafenea nu pot funcționa altfel.

Prin urmare, va fi nevoie să închiriezi sau să cumperi un spațiu comercial pentru a-ți înființa sediul social al afacerii. Poate fi un loc de sine stătător sau o clădire de birouri. Există destule posibilități de închiriere sediu departajate de costuri, facilități sau localizare. Pe lângă asta, asigură-te și de restul autorizațiilor necesare, precum cele de la DSP sau ISU.

Este important de știut că închirierea unui spațiu pentru sediul social trebuie realizată în condiții legale și cu atenție la clauzele contractuale. La expirarea închirierii, ANAF poate declara firma inactivă fiscal, respectiv crearea unui cazier fiscal pentru tine și partenerii tăi.

Sediu social găzduit la un avocat

În găsirea unei soluții rapide, care să rezolve urgent o problemă ce tot amână începerea activității afacerii tale, este găzduirea sediului social la un avocat. Mai mult ca sigur, și în județul tău există cabinete de avocatură care oferă astfel de servicii.

O astfel de soluție se pretează afacerilor online și neplătitoare de TVA. În acest sediu social, vei primi doar corespondența. Poți recurge la un sediu social găzduit la un avocat în situația în care nu poți obține acordul unor terți pentru a folosi locuința personală.

Va fi necesar să închei un contract de asistență juridică care se poate face pe maximum 12 luni de zile. După expirarea termenului, va trebuie să cauți găzduire la un alt cabinet de avocatură.

În funcție de specificul fiecărei afaceri, găsirea unui sediu social poate fi de durată. Gândește-te din timp la alternative, având în vedere și cheltuielile pe care trebuie să le faci. Un sediu social este verificat de Registrul Comerțului și ANAF, prin urmare, cadrul de găzduire trebuie să fie unul legal.

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri