Tarom si-a redus anul trecut pierderile cu 24,16% fata de anul precedent, de la 332,5 milioane lei la 252,18 milioane lei, dar acestea sunt in continuare mai mari fata rezultatul negativ din 2009, de 234,7 milioane lei, scrie Mediafax.

Tarom a fost o companie profitabila pana in 2008, cand a trecut pe pierderi cu un rezultat negativ de 6,31 milioane lei. In 2007, compania a raportat un profit de 72,68 milioane lei, in 2006 de 43,26 milioane lei, iar in 2005 de 3,84 milioane lei, potrivit datelor raportate Ministerului Finantelor.

Pentru 2011, proiectul de buget al Tarom a fost construit pe baza unor venituri si cheltuieli egale, de 1,71 miliarde lei, fara profit si pierderi.

Ulterior, in luna septembrie, Ministerul Transporturilor a elaborat un proiect de rectificare a bugetului in care era estimat ca operatorul aerian va obtine un profit de 53,56 milioane lei, dar documentul publicat in final in Monitorul Oficial, in luna noiembrie, a mentinut proiectia initiala de profit zero.

Tarom estimeaza pentru acest an o pierdere de 187,24 milioane lei, care ar urma sa scada la 122,29 milioane lei in 2013 si 60,58 milioane lei in 2014, potrivit proiectului de buget pentru acest an.

Totodata, veniturile din acest an ar urma sa urce cu 13,7% fata de rezultatul preliminat pentru anul trecut, de la 1,24 miliarde lei la 1,41 miliarde lei, iar cheltuielile cu 6,6%, de la 1,5 miliarde lei la 1,6 miliarde lei.

Tarom se afla pe lista companiilor monitorizate prin acordul cu FMI, precum si pe lista primelor companii care vor avea manager privat.

Un studiu realizat la sfarsitul anului trecut de Banca Mondiala releva ca un sfert din cele 154 companii de stat monitorizate au acumulat pierderi care ajung si la sute de mii lei pe angajat. Pe lista acestor companii figureaza si Tarom, cu pierderi de 163.000 lei/angajat.

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri