“Bulgaria este o tara cu turism pentru patru anotimpuri, fiind cunoscuta atat pentru turismul din perioada calda, cat si prin statiunile sale montane, unde se schiaza. De asemenea, promovam si turismul cultural, balnear, cel al vinurilor si al centrelor spa. Avem si continuam cu aceasta strategie de promovare pe piata din Romania pentru ca turistii romani sunt pe primul loc in Bulgaria" a declarat Ivo Marinov, ministrul adjunct al Economiei, Energiei iTurismului din Bulgaria, prezent la Bucuresti in cadrul unui eveniment tematic organizat de Oficiul de Turism al Bulgariei si ANAT.

Potrivit acestuia, aproximativ 420.000 de turisti romani si-au petrecut vacantele in Bulgaria, pana la jumatatea acestui an, iar bulgarii vor sa atraga si mai multi.

“Avand in vedere importanta pietei din Romania, avem in plan o campanie de informare a turistilor romani privind destinatiile turistice din Bulgaria”, a adaugat Marinov.

El a adaugat ca ceea ce incurajeaza dezvoltarea turismului din Bulgaria sunt in primul rand facilitatile la nivel de taxe si impozite acordate operatorilor din turism.

“Daca la nivel national TVA-ul este de 20%, turismul este un domeniu preferential si este taxat cu 9%. Aceasta masura s-a dovedit una eficienta atat pentru incurajarea turismului, cat si pentru limitarea pietei nefiscalizate din domeniu”, a mentionat Ivo Marinov, care a precizat ca pe langa TVA actorii din turism beneficiaza de multe alte facilitati la nivel de impozitare si taxare.