Peste 41.500 de romani s-au cazat anul trecut in Delta Dunarii si au cheltuit in total aproximativ 10 milioane de euro, iar cei aproximativ 40.000 de straini care ajung in excursii de cateva ore sunt dezamagiti de aglomeratia de pe canale si de PET-urile care plutesc pe fluviu.

Anul trecut au fost in Delta 41.647 de romani, cu 2% mai putini decat in 2011, potrivit datelor furnizate de INS, citate de Mediafax.

Dintre acestia, aproape 35.000 de turisti au ajuns in Delta pe cont propriu si doar 6.800 prin agentii de turism.

"In Delta, tarifele la cazare si masa sunt similare celor de pe litoral, dar excursiile si transportul pe apa cresc preturile medii cu 80 de lei pe zi. Astfel, cheltuiala zilnica a unui turist in Delta, incluzand cazare, masa, transport pe apa si excursii ajunge, in medie, la 280 de lei", a declarat Cornel Gaina, proprietarul complexului hotelier Cormoran din Delta Dunarii.

Potrivit INS, numarul innoptarilor in Delta Dunarii s-a apropiat anul trecut de 167.000, iar la cheltuieli zilnice estimate la 280 de lei se poate calcula ca turistii romani au lasat in Delta aproximativ 10 milioane de euro.

Acestora li se adauga, potrivit lui Cornel Gaina, inca aproximativ 5.000 de turisti straini care se cazeaza la diverse hoteluri si pensiuni.

"Strainii reprezinta acum 12-15% din numarul turistilor care se cazeaza in Delta, desi in 2008 ajunsesera la 45%. A venit gripa aviara si in 2009 strainii nu au mai venit deloc. Imaginea Deltei nu este inca refacuta complet in strainatate. Imaginea unei destinatii turistice se poate distruge intr-o jumatate de ora, dar refacerea dureaza aproximativ zece ani. Statul roman nu a investit niciun leu ca sa refaca imaginea Deltei in strainatate", a mai spus Gaina.

Acesta a afirmat ca din cauza crizei financiare, in ultimii ani s-au facut in Delta investitii mici, in general in pensiuni cu 10-12 camere.

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri