Tot mai multi romani merg cu alcool "in sacosa" in restaurantele de la munte

Aproape 10% dintre turistii romani care iau masa in restaurantele de la munte vin cu bauturile alcoolice "in sacosa", pentru a plati mai putin pentru o masa, potrivit Asociatiei Nationale a Bucatarilor si Cofetarilor din Romania.

"In ultimul an, din cauza puterii scazute de cumparare a populatiei, a crescut numarul romanilor care merg in restaurantele din statiuni cu bauturi alcoolice in sacosa. Vinul din alimentara e de cel putin doua ori mai ieftin decat cel din restaurant, iar oamenii incearca sa faca economie", a declarat Stefan Bercea, presedintele Asociatiei Nationale a Bucatarilor si Cofetarilor din Romania si proprietarul restaurantului Cabana Vanatorilor din Predeal, scrie Mediafax.

El a explicat ca la restaurantul pe care il conduce se percepe o asa numita "taxa de dop" de 25 de lei pentru o sticla de bautura adusa din afara. Multi dintre turisti, spune Bercea, incearca sa evite aceasta taxa si tin sticlele de alcool sub masa.

"Am avut o situatie inedita cu niste turisti din Republica Moldova, care au venit pentru Craciunul pe rit vechi si ne-au rugat sa le permitem sa desfaca doua sampanii. Le-am spus de taxa de dop, moment in care ei s-au dus la masini - erau veniti cu doua Mercedes ML - au desfacut afara cele doua sampanii si le-au turnat intr-o sticla de plastic de apa minerala. Au venit in restaurant cu o singura sticla, cea de plastic, si au platit o singura taxa de dop pentru cele doua sampanii", a povestit Bercea.

Presedintele Asociatiei Bucatarilor a mai spus ca majoritatea celor care vin cu bautura de afara au intre 45 si 55 de ani si consuma la restaurant ciorba si carne de pui.

Citeste si:
Elon Musk s-a pus pe ”făcut” tequila: cum arată ultimul produs...
Elon Musk s-a pus pe ”făcut”...

Sursa foto: Bautura in punga/Shutterstock.com
Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri