ANAT: Agentiile nu sunt raspunzatoare pentru overbooking-ul de pe litoral

Agentiile de turism membre ANAT nu sunt raspunzatoare pentru overbooking-urile inregistrate la hotelurile din sudul litoralului romanesc si si-au respectat obligatiile fata de turisti si unitatile de cazare, sustine asociatia.

"Rezervarile efectuate de catre agentiile ANAT pentru clientii lor au fost si sunt confirmate de catre unitatile de cazare, in baza contractelor bilaterale. Agentiile de turism membre ANAT si-au respectat obligatiile fata de turistii care au cumparat pachete la hotelurile respective, la fel si fata de partenerii hotelieri", arata Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism (ANAT), intr-un comunicat citat de Mediafax.

Asociatia afirma ca agentiile ANAT isi achita obligatiile de plata catre hotelieri, conform contractelor incheiate, si ca situatia de pe litoral nu este generata de eventuale plati neefectuate ale agentiilor catre unitatile de cazare.

"Agentiile membre ANAT au aflat de aceasta situatie odata cu sosirea turistilor la unitatile hoteliere, nefiind anuntate din timp de catre hotelieri. Chiar si asa, agentiile s-au implicat pentru a gasi solutii alternative, intrucat turistii nu aveau nicio vina. Pentru a compensa neplacerea creata, au fost acordate de catre unitatile hoteliere in cauza alternative la cazare sau compensatii suplimentare, precum upgrade la regimul de masa, la clasificarea hotelului, zile suplimentare de cazare, toate acestea fara alte costuri", a declarat presedintele ANAT, Aurelian Marin.

Verificari pe litoral dupa ce mai multi turisti nu au fost cazati

Presedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), Marius Dunca, face verificari pe litoral, marti, in cazul mai multor turisti care dar nu au putut fi cazati in hoteluri din Eforie Nord si Jupiter, desi au platit cazarea cu cateva luni inainte.

Citeste si:
Președinte ANAT: Agențiile de turism nu stau cu mâna întinsă la guvern
Președinte ANAT: Agențiile de...

Marius Dunca a declarat ca va merge pe litoral pentru a verifica mai multi operatori economici, dar si agentii de turism, dupa ce a fost informat ca zeci de familii stau cu bagajele pe plaja, din cauza ca hotelurile unde aveau rezervare le-au comunicat ca nu mai exista camere libere, iar o situatie similara a fost sesizata oficial la ANPC de catre un turist ajuns in Jupiter.

Presedintele ANPC a precizat ca, desi abia a plecat de pe litoral, se va intoarce pentru noi verificari, intrucat, daca informatiile primite se confirma, este vorba de "o bataie de joc a operatorului economic sau a agentiei".

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri