Romanii sunt anul acesta mai dispusi ca oricand sa calatoreasca, in principiu datorita preturilor tot mai mici practicate de companiile aeriene, si tot mai multi au capatat incredere sa plateasca online biletele de avion si cazarea, este concluzia lui Mircea Giurca, online marketing manager al motorului de cautare de bilete de avion Momondo.ro.

"2016 este anul in care romanii sunt mai deschisi ca oricand sa calatoreasca si sa descopere noi destinatii. Acest lucru se traduce printr-o crestere a bugetului lor alocat pentru vacante, dar, mai ales, o crestere a numarului total de persoane care au ales sa calatoreasca. Credem ca unul dintre factorii determinanti a fost cresterea concurentei intre companiile aeriene, care a rezultat in preturi extrem de mici pentru numeroase destinatii. Am observat, de asemenea, ca din ce in ce mai multi romani au capatat incredere sa achizitioneze biletele de avion si cazarea online", a spus Mircea Giurca, online marketing al motorului de cautate pentru bilete de avion Momondo.ro, prezent in Romania din 2012.

Astfel, cele mai populare in cautarile romanilor in perioada 1 ianuarie si 31 august 2016 au fost destinatiile europene clasice, cum ar fi Londra, Paris si Roma. Cele mai cautate destinatii de catre romani in afara Europei pentru aceeasi perioada au fost Bangkok, Dubai si Los Angeles.

Ce prefera romanii: agentiile de turism online vs site-urile companiilor aeriene

Romanii aleg in cea mai mare parte sa cumpere bilete de avion de la agentiile de turism online, desi acestea adauga comision, decat sa acceseze direct site-urile companiilor aeriene. Explicatia?

Am observat o usoara scadere in ultimele luni referitor la utilizatorii romani care acceseaza site-urile companiilor aeriene deoarece agentiile de turism online reusesc sa egaleze si, de multe ori, sa bata preturile puse la dispozitie de companiile aeriene, contrar credintei populare. Pretul este un factor cheie in decizia utilizatorilor de a-si rezerva zborul de pe site-ul companiei aeriene. Prin urmare, nu este atat de important pentru utilizatori daca rezerva de pe site-ul companiei aeriene sau printr-o agentie de turism, spune Mircea Giurca.

El mai spune ca romanii aleg agentiile de turism online si pentru ca procesul de rezervare este mai usor si, totodata, pot alege asigurare de calatorie sau pot inchiria o masina la destinatie.

In acelasi timp, insa, Giurga subliniaza ca exista si o tendinta, in special in randul persoanelor tinere, tech-savy, de a-si organiza singure vacantele, fapt pentru care Momondo a introdus la nivel mondial metaserach pe hoteluri si rent a car.

"Grupul tinta pentru Momondo este format din calatori independenti, deschisi catre tehnologii noi, cu un stil de viata contemporan. Atunci cand compara tarifele de zbor nu inseamna ca sunt vanatori de chilipiruri, mai degraba ei insisi se vad drept cumparatori isteti care cauta perspective si doresc sa compare preturile inainte de a face o achizitie pur si simplu pentru a evita sentimentul ca au fost inselati platind un pret prea mare", explica Giurca. El ofera, astfel, cateva ponturi pentru gasirea unui bilet de avion ieftin.

  1. Rezervati zborul cu cel putin 53 de zile inainte de plecare si, prin urmare, economisiti pana la 26% din costuri.
  2. Cele mai ieftine bilete de avion pot fi gasite, de obicei, in zilele de marti, in timp ce in zilele de sambata sunt cele mai scumpe.
  3. Nu in ultimul rand, este mai ieftin sa zburati pe timpul serii.

Pana la sfarsitul acestui an, Momondo.ro se asteapta sa aiba peste doua milioane de vizitatori. Momondo cauta printre peste 700 de site-uri de calatorii, scanand in timp real internetul pentru a compara oferte cu privire la zboruri, hoteluri sau inchirieri auto pentru a gasi cele mai bune preturi. Momondo are birourile in Copenhaga si este prezent pe 35 de piete internationale.

Sursa foto: Marie Maerz/Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri