"Romania are totul, Romania aeste un castigator in turism. Avem mare, plaja, resorturi moderne, avem Delta, Bucovina, avem monumente, castele. Avem orice. Nu stiu in ce tara mai sunt atatea atractii turistice cum sunt in Romania", spune Javier Garcia del Valle, CEO-ul Happy Tour Romania.

Totodata, in ciuda acestor avantaje, Romania ramane in urma la bugetul acordat de stat pentru promovare si, implicit, la numarul de turisti straini care vin special pentru vacante.

Intrebat, spre exemplu, ce buget de promovare are Spania, tara din care provine expatul, CEO-ul Happy Tour a ezitat sa raspunda. "Nu pot sa il spun, insa numai Andaluzia are mai mult decat are Romania. E adevarat, sunt multe lucruri de imbunatatit", a subliniat directorul general al agentiei de turism.

Pana anul trecut, Romania a avut un buget de promovare de 2 milioane de euro, ceea ce nu ajunge nici macar pentru participarea la targurile din strainatate, potrivit presedintelui ANAT, Alin Burcea. In 2017, cand dupa multi ani a fost infiintat un Minister al Turismului, acesta beneficiaza de un buget de 80 milioane lei (aprox. 18 milioane euro), in crestere cu 63,6% fata de 2016. Din acest buget, 10 milioane de euro ar fi suma ideala pentru promovarea tarii in strainatate, potrivit lui Burcea.

Sursa foto: RossHelen/Shutterstock.com