Analiza: Martie, luna cu cele mai multe incidente aviatice in primul semestru din 2018

In luna martie 2018 s-au inregistrat 262 de incidente aviatice, adica 2,37% din totalul zborurilor, arata o analiza Flight Refund, companie specializata in obtinerea despagubirilor pentru pasageri. Cifra reprezinta cea mai ridicata valoare din prima jumatate a anului, pe principalele aeroporturi din Romania. In schimb, cea mai buna luna pentru calatori a fost februarie, cand s-au inregistrat doar 45 de intarzieri mai mari de 3 ore sau anulari ale zborurilor, adica 0,49% din total.

In prima parte a anului s-au inregistrat 64.330 de zboruri din si dinspre principalele aeroporturi ale tarii si 749 de zboruri cu incidente. Anul trecut, in Romania s-au inregistrat 782 de incidente care au condus la circumstante neplacute pentru pasageri, din totalul de 203.403 zboruri comerciale. La nivel european, cei mai ghinionisti pasageri au avut parte de situatii neplacute pe aeroportul Charles de Gaulle din Paris, unde s-au inregistrat peste 8.800 de incidente. Urmatoarele aeroporturi in topul incidentelor in prima jumatate a anului 2018 au fost Frankfurt si Amsterdam, cu peste 6.000 si respectiv peste 5.200 de zboruri intarziate sau anulate.

"Ne asteptam sa avem multe incidente si in a doua parte a anului, din cauza unor greve inregistrate in mai multe state din UE. In plus, se inregistreaza un trend global, de crestere rapida a numarului de pasageri, cu 10-15% pe an, dar infrastructura nu poate tine pasul cu acest ritm, prin urmare, numarul de zboruri cu probleme va creste. De aceea, este important ca pasagerii sa stie ce drepturi au cand zborul intarzie sau este anulat. In primul rand, companiile aeriene trebuie sa asigure calatorilor cazare peste noapte, hrana, sa ofere alternative pentru zborul anulat sau intarziat si sa rascumpere valoarea biletului. In al doilea rand, pasagerii au dreptul la compensatii de pana la 600 de euro in cazul in care incidentul este din vina companiei aeriene", a declarat Aniko Bolyo general manager Flight Refund.

Potrivit legislatiei europene, grevele care perturba activitatea companiilor aviatice nu reprezinta evenimente in urma carora se pot cere despagubiri. In egala masura, nu se pot acorda compensatii in cazul vremii nefavorabile, tulburarilor politice sau atentatelor teroriste. In schimb, se pot obtine despagubiri daca zborul inregistreaza intarzieri de cel putin trei ore, cursa este anulata sau compania aeriana refuza imbarcarea pasagerului.

Pasagerii nu isi cunosc drepturile

Din pacate, cea mai mare parte a calatorilor din Europa Centrala si de Est nu stiu ca sunt indreptatiti, potrivit Regulamentului European 216/2004, sa primeasca din partea companiei aeriene o compensatie pentru zborurile efectuate in ultimii 3 ani. Mai mult, procentul celor care stiu ca pot apela la firme specializate pentru a-si recupera banii intr-un termen rezonabil este mai mic de 1%, ceea ce inseamna ca cei care au dreptul la despagubiri au pierdut circa 22 milioane de euro.

Citeste si:
Blue Air anulează 64 de zboruri planificate în august. Iată pe ce rute
Blue Air anulează un număr...

Sursa foto: Shutterstock.com

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri