Un studiu realizat la nivelul Uniunii Europene de catre AirHelp, companie specializata in obtinerea de compensatii pentru zboruri anulate sau intarziate, arata ca mai mult de 73% dintre pasagerii europeni nu aplica pentru compensatii legate de pierderea, intarzierea sau deteriorarea bagajului, cand acest lucru se intampla din cauza companiilor aeriene. Potrivit legii, in cazul in care operatorul aerian este vinovat de acest lucru, pasagerul este indreptatit sa ceara compensatii care pot fi intre 1.525 si 3.500 de dolari.

La nivelul Europei, bagajele a 44% dintre pasageri au fost intarziate, pierdute sau deteriorate. Studiul AirHelp arata ca sunt cel putin trei motive pentru care pasagerii nu aplica: nu stiu ca au dreptul la compensatii (31%), nu stiu ce drepturi au in relatia cu operatorii aerieni (26%) si nu se deranjeaza sa completeze o astfel de cerere (24%). Practic, se observa ca la nivel national si europenean, pasagerii nu cunosc Conventia de la Montreal si nu sunt constienti de drepturile pe care le au.

"Companiile aeriene trebuie sa se straduiasca mai mult si sa-si educe pasagerii. In conditiile in care operatorii cresc taxele aferente imbarcarii bagajelor, majoritatea nu stie ca sunt 120 de state care au ratificat conventia, inclusiv Romania, motiv pentru care cetatenii lor au dreptul la compensatii", a declarat spune Laura Kauczynski, reprezentant AirHelp.

Indiferent daca un pasager zboara pe destinatii din Romania sau in una dintre cele 120 de tari care au ratificat Conventia de la Montreal, daca intampina probleme legate de bagajul sau, pe durata calatoriei, are dreptul la compensatii. Suma maxima oferita pentru un bagaj la cala, pierdut sau deteriorat, este intre 1.525 si 3.500 de dolari (echivalentul a 1.315 si 3.017 euro).

Pentru a putea obtine compensatia, pasagerul trebuie sa reclame pierderea sau deteriorarea bagajului inainte de a pleca de la aeroport. Daca exista un bagaj ale carui bunuri depasesc 1.131 de SDR (”moneda” stabilita prin conventie de catre FMI, 1 SDR = 0,85 euro), pasagerul trebuie sa notifice compania aeriana inainte de check in, pentru a putea obtine o compensatie mai mare.

Studiul realizat de AirHelp mai arata ca pasagerii sunt nesatisfacuti de companiile aeriene, 37% dintre ei afirmand ca acestea ii trateaza urat. Mai mult, 1 din 5 pasageri afectati de intarzierea sau anularea cursei este abandonat de catre compania aeriana in aeroport sau nu ii sunt oferite destule informatii cu privire la zborul sau. Astfel, din totalul pasagerilor care aplica pentru compensatii, 66% dintre ei reusesc sa le si primeasca.

Citeste si: Probleme la aeroport? Care sunt drepturile calatorilor cu avionul atunci cand li se pierd bagajele sau cursele au intarziere

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri