Asociatia Incoming Romania, ce reuneste cele mai importante agentii din zona de incoming, a constatat o scadere "dramatica" a profesionalismului si a modului in care Ministerul Turismului promoveaza Romania. Cel mai recent exemplu este modul in care Romania s-a prezentat la Targul de Turism din Los Angeles.

Imaginea Romaniei a fost "jalnic" promovata de catre Ministerul Turismului la Targul de Turism de la Los Angeles, care a avut loc la mijlocul lunii februarie, a transmis Asociatia Incoming Romania.

"Standul tapetat cu panza neagra si fara suficiente pete de culoare ar fi fost potrivit pentru o expozitie dark/horror, dar nu si pentru un targ de turism unde experienta este cel mai important lucru, iar imaginea chiar spune mai mult decat 1000 de cuvinte", spun reprezentantii Asociatiei.

In prima zi a targului, standul putea fi gasit cu greu, doar doua pagini cu numele Romanian Ministery of Tourism fiind lipite pe doua copertine negre. Decorul intunecat era completat de trei mese pe care se gaseau o brosura veche de 10 ani si harti ale Romaniei si ale Bucurestiului.

"Amenajarea standului revenea fiecarui expozant, lucru care nu a fost inteles si de reprezentantii Romaniei. Acestia nu au adus nici macar un afis sau o imagine reprezentativa pentru Romania. Situatia era cunoscuta cu o zi inainte, cand reprezentanti ai ministerului au luat in primire standul. De exemplu, Polonia sau Croatia si-au adus materiale si bannere prin care sa semnalizeze cat mai bine imaginea tarii lor. In incercarea de a remedia cat de cat situatia, a fost contactat Consulatul Romaniei in Los Angeles care le-a oferit steagul si i-au ajutat sa printeze logo-ul « Explore the Carpathian Garden »", au mai spus reprezentantii Asociatiei.

"Imaginile sunt mai mult decat graitoare, mai ales in conditiile in care la stand au fost prezenti nu mai putin de patru reprezentanti ai Ministerului Turismului si doar un singur coexpozant, membru alAsociatiei Incoming Romania. In mod normal, la un targ de turism sunt prezenti doar doi reprezentanti ai autoritatilor si cel putin zece agentii de turism. Si poate ca si mai graitoare ar fi o comparatie cu standurile altor expozanti: vesele, pline de viata si cu informatii relevante si diversificate", au adaugat acestia.

Ministerul Turismului ar fi avut posibilitatea sa promoveze Romania intr-un stand comun alaturi de Comisia Europeana, cum a facut spre exemplu Slovenia, costurile fiind la mai putin de jumatate fata de ceea ce a platit Romania: 2.750 de euro fata de 7.000 de dolari, costurile de prezentare ale Romaniei.

"Calator prin Romania",...
Citeste si: Calator prin Romania, proiectul care vrea sa schimbe imaginea Romaniei

"Noi consideram ca prezentarea Romaniei pe pietele externe reprezinta in primul rand o onoare, dar si o oportunitate de a prezenta cultura si locurile absolut fascinante din tara noastra. Prin toata activitatea sa, Ministerul Turismului a ales sa pateze imaginea tarii trimitand reprezentanti oficiali care isi manifesta incompetenta, lipsa de profesionalism si mai ales dezinteresul fata de modul in care este prezentata Romania. Aceasta atitudine este intalnita tot mai des la targurile la care participa Romania prin intermediul Ministerului Turismului", a mai transmis reprezentantii Asociatiei Incoming Romania.

"In fiecare an, indiferent ca vorbim de Londra, Berlin, Madrid sau Barcelona, reprezentantii ministerului se incurca in hartii, targurile nu sunt confirmate decat cu 10-15 zile inainte de incepere si astfel orice incercare de a stabili intalniri este una fara succes. Daca pentru reprezentantii ministerului targurile sunt doar o actiune bifata, in care nu se urmareste niciun obiectiv, pentru agentii devine o sansa ratata de a discuta cu noi parteneri si mai ales sa atraga cat mai multi turisti straini in Romania", au mai spus acestia.

Asociatia Incoming Romania atrage atentia asupra "deprofezionalizarii unui Minister responsabil cu imaginea tarii, care nu isi justifica activitatea decat prin esecuri repetate si risipa de fonduri".

Anual aproximativ 2,5 milioane de turisti straini viziteaza Romania, un numar mic, atat prin comparatie cu rezultatele tarilor vecine, cat si raportat la potentialul Romaniei. Imaginea Romaniei in strainatate este promovata in principal de Ministerul Turismului, in vreme ce agentiile de incoming promoveaza Romania in mod independent.

Ministrul Turismului: E...
Citeste si: Investitiile in infrastructura turistica, prioritate pentru Min.Turism

Sursa foto: Asociatia Incoming Romania

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Turism »



Citeste si
Investitii de peste 100 de MIL. lei in partia de schi de la Voineasa