Mai mult de 85% dintre pasagerii europeni nu-si cunosc drepturile cand vine vorba despre compensatiile pe care le pot primi de la companiile aeriene in caz de intarziere, anulare sau suprarezervare a zborului. Romanii nu sunt nici ei o exceptie si, chiar si celor informati, le ia mult timp pana se hotarasc sa depuna o astfel de cerere care le permite sa primeasca in astfel de situatii pana la 600 de euro compensatii.

Un studiu realizat de AirHelp, companie specializata in obtinerea de compensatii pentru pasagerii companiilor aeriene, arata ca romanii sunt pe locul 8 in topul celor care depun cu intarziere cereri de despagubire pentru zborurile eligibile conform Directivei Europene pentru Drepturile Pasagerilor EC 261.

Aceasta directiva protejeaza pasagerii care au avut, din vina companiilor aeriene, intarzieri lungi, anulari de zboruri sau au fost refuzati la imbarcare pe zborurile ce decoleaza dintr-un stat membru al Uniunii Europene sau zboara catre un stat membru UE, cu o companie aeriana inregistrata pe teritoriul Uniunii.

In medie, pasagerii din Portugalia, Olanda si Austria depun cererile de compensatii dupa 34-35 de zile de la producerea evenimentului neplacut, in timp ce pasagerii romani inainteaza o astfel de cerere dupa 42,3 zile. La polul opus portughezii si canadienii asteapta, in medie, 57,1 zile, norvegienii 53,4 zile, iar americanii 53,1 zile.

"Chiar daca au la dispozitie 3 ani pentru a depune o cerere de compensatii conform Directivei Europene nr. 261, este absolut necesar ca pasagerii sa-si ceara drepturile cat mai repede dupa producerea evenimentului nedorit. Acest studiu ne arata ca multi dintre pasagerii care au dreptul la compensatii financiare asteapta mult timp sa depuna o cerere de despagubire sau sfarsesc prin a nu o mai face", a declarat Henrik Zillmer, CEO AirHelp.

Numarul pasagerilor afectati...
Citeste si: Cea mai aglomerata zi pe aeroporturile din Romania

Pasagerii pot beneficia de compansatii financiare cu o valoare cuprinsa intre 250 si 600 de euro de persoana, in anumite cazuri de intarzieri sau anulari ale zborurilor, sau cand le-a fost refuzata imbarcarea. Astfel de despagubiri se pot acorda numai in cazul in care evenimentul s-a produs din vina exclusiva a companiilor aeriene si nu din motive ce nu le pot fi imputate acestora/cazuri de forta majora cum ar fi, de exemplu, vremea nefavorabila, urgente medicale sau atentate teroriste.

Pasagerii care au avut probleme cu zborurile pot depune cereri de despagubire direct la companiile aeriene, dar daca nu primesc vreun raspuns sau daca nu li se acorda compensatiile la care au dreptul, pot apela la companii specializate, precum AirHelp. Aplicatia de mobil a AirHelp dispune de un scanner pentru boarding Pass pe care pasagerii il pot folosi pentru a afla imediat daca sunt eligibili sau nu pentru compensatii.

Sursa foto: Shutterstock.com

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Turism »



Citeste si
Unul din patru-cinci zboruri are intarzieri. Solutia propusa de CE