Aplicatiile de mobil sunt din ce in ce mai folosite si de incredere in planificarea unei calatorii, potrivit unui studiu realizat de Travelport, care evidentiaza ca pe langa activitatile deja obisnuite pentru care sunt folosite, rezervarea zborurilor si a cazarii, calatorii le prefera pentru notificari, check-in la zbor si la hotel, generarea boarding pass-ului, verificarea stadiului zborului.

77% dintre calatorii de business si 53% dintre cei de leisure au folosit un dispozitiv mobil pentru a rezerva o camera de hotel. 57% dintre toti turistii considera important ca o aplicatie de mobil sa le ofere posibilitatea de a achizitiona si servicii conexe activitatii de zbor sau cazare, arata studiul Travelport realizat la finalul anului 2018, pe mai mult de 1.100 de turisti si 100 de specialisti in turism

66% dintre calatorii de business si 48% dintrei cei de leisure considera ca este important ca o aplicatie de mobil sa aiba optiunea de live chat. 81% dintre cei care calatoresc in scop de afaceri au folosit asistenta vocala in timpul unei calatorii, in timp ce mai mult de jumatate dintre cei care calatoresc in scop recreativ nu sunt constienti de existenta acestei optiuni.

56% dintre turisti asteapta sa primeasca informatii despre eventualele dificultati ce pot aparea in timpul unei calatorii, prin intermediul notificarilor “push”, inainte de check-in. Iar 52% se asteapta sa primeasca aceste notificari in ziua calatoriei. Exista chiar o crestere cu 10% a celor care si-au activat notificarile “push” in aplicatiile mobile de calatorieCele mai importante astfel de notificari sunt cele despre stadiul calatoriilor, alertele despre schimbarea tarifelor biletelor de avion si informarile despre rezervarea in curs. Studiul a evidentiat ca turistii prefera sa primeasca ofertele comerciale pe email, si nu prin notificari.

Principalele motive pentru care turistii aleg sa descarce o aplicatie de travel sunt un rating bun afisat in magazinele de aplicatii si recomandarile unui prieten sau membru de familie. 66% dintre cei care folosesc aplicatiile de travel nu le-au dezinstalat niciodata, iar cei care le-au dezinstalat totusi au facut-o pentru ca nu aveau suficient spatiu in telefon sau aplicatiile erau greu de folosit. Pentru 65% dintre calatorii care au avut o experinta nefericita cu o aplicatie este foarte putin probabil sa mai foloseasca serviciile companiei respective.

RCS & RDS, noi versiuni ale...
Citeste si: RCS & RDS, noi versiuni ale aplicatiilor mobile. Ce aduc nou

"Aplicatiile simplifica viata turistilor, facandu-i sa nu se simta straini atunci cand ajung la destinatie. Sunt, in acelasi timp, un instrument prin care companiile pot oferi servicii personalizate clientilor si astfel isi pot creste reputatia si veniturile. In sprijinul lor, Travelport a dezvoltat peste 100 de aplicatii de mobil care s-au situat pe locul 1 intre cele mai descarcate aplicatii de travel din App Store si Google Play, cu un rating mediu de 4,5 din 5. 34 dintre acestea au fost premiate in ultimii cinci ani", a declarat Alina Ostahi, Country Manager Travelport Romania.

Un studiu similar realizat pentru 2018 arata ca doar 8% dintre companiile intervievate considerau ca o strategie de dezvoltare a aplicatiilor mobile este importanta pentru succesul lor viitor, in timp ce prezentul studiu arata ca in 2019 o asfel de strategie este considerata cheia dezvoltarii tuturor afacerilor. 38% din companiile aeriene si 72% dintre cele de travel sunt constiente ca nu investesc suficient in serviciile oferite prin intermediul dispozitivelor mobile. Poate de aceea, 83% dintre operatorii aerieni si 77% dintre celelalte companii din turism si-au exprimat intentia de a creste investitiile in aplicatii mobile. Scopurile urmarite sunt cresterea interesului pentru brand si produsele lor, cresterea vanzarilor, cresterea retentiei si a loialitatii fata de brand si atragerea unor noi clienti.

"Dependenta de telefoanele smart a dus la necesitatea crearii unor noi canale de comunicare intre turisti si companiile din toate sectoarele industriei turismului. Studiile noastre evidentiaza insa ca nu mai este suficient ca furnizorii de servicii turistice doar sa ii determine pe utilizatori sa descarce o aplicatie, ci si sa o imbunatateasca permanent, astfel incat serviciile sa fie disponibile oriunde s-ar afla calatorul", a mai spus Alina Ostahi.

Sursa foto: Shutterstock.com

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Turism »



Citeste si
Trenduri in calatoriile romanilor in 2019