Persoanele care și-au cumpărat vacanțe și doresc să le anuleze, în cazul unor circumstanțe inevitabile și extraordinare, au posibilitatea să își recupereze integral sumele plătite către operatorii de turism, însă nu pot beneficia de despăgubiri suplimentare.

UPDATE 27.02.2020! wall-street.ro a contactat mai multe agenții de turism pentru a afla care este punctul de vedere al acestora. NU toți operatorii de turism vor înapoia banii turiștilor care își anulează călătoriile din cauza coronavirusului. Aceștia vor urma specificațiile contractuale, stabilite la achiziționarea sejurului.

”Totul se bazează pe contract. Spre exemplu, dacă plecarea este peste 10 zile, anularea va fi o pierdere 100% pentru turist. Noi, agențiile, nu mergem cu banii în pungă. Omul vine la noi pentru condiții mai bune. Ei bine, pentru aceasta, trebuie să achiți cu cel puțin o lună jumătate înainte. Avionul este plătit, hotelul este plătit, transferul este plătit. Și atunci, eu nu am cum să dau banii înapoi, pentru că noi nu suntem bănci”, a declarat Alin Burcea, proprietar Paralela45.

Aceeași atitudine a fost adoptată și de reprezentanții touroperatorului român Christian Tour, care au declarat că vor respecta condițiile contractului semnat.

Circumstanțele inevitabile și extraordinare sunt conform art. 3, alin. (3) din Ordonanța nr. 2/2018: “o situație care nu poate fi controlată de partea care invocă o astfel de situație și ale cărei consecințe nu ar fi putut fi prevăzute și evitate chiar dacă s-ar fi luat toate măsurile rezonabile”. De asemenea, autoritățile roagă turiștii să trateze cu calm această situație, să respecte măsurile de prevenire recomandate și să-și continue planurile de călătorie în zonele în care companiile aeriene operează normal.

În toate cazurile în care există contracte care reglementează raporturile dintre agenții de turism și călători, acestea trebuie respectate și numai în cazul celor care urmau să se deplaseze în zonele grav afectate din China, respectiv provincia Wuhan, dar și în alte orașe precum Beijing, Shanghai și Shenzhen, cât și în Nordul Italiei, să se poarte discuții cu operatorii economici din turism pentru a găsi soluțiile potrivite pentru consumatori.

Citeste si:
Simona Halep a dezvăluit ce a făcut cu primii bani obținuți din tenis
Simona Halep a dezvăluit ce a...

Din punct de vedere legal, Conform art. 13, alin. (3) din Ordonanța nr. 2/2018 privind comercializarea pachetelor de servicii de călătorie, „Prin excepție de la alin. (1), călătorul are dreptul să înceteze contractul privind pachetul de servicii de călătorie înainte de începerea executării pachetului, fără a plăti vreo penalitate de încetare, în cazul unor circumstanțe inevitabile și extraordinare, care se produc la locul de destinație sau în vecinătatea imediată a acestuia și care afectează în mod semnificativ executarea pachetului sau care afectează semnificativ transportul pasagerilor la destinație”.

De asemenea, cetățenii români aflați în zonele afectate din Italia pot solicita asistență consulară la numerele de telefon ale Ambasadei României la Roma, ale Consulatului General al României la Milano sau ale Consulatului General al României la Trieste, apelurile fiind redirecționate către Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate (CCSCRS) și preluate de către operatorii Call Center, în regim de permanență. Românii care se confruntă cu o situație dificilă, specială, cu caracter de urgență, au la dispoziție și numărul de telefon de permanență al Ambasadei României la Roma, respectiv al oficiilor consulare la Milano.

Citește și: Klaus Iohannis: Nu avem coronavirus; suplimentăm măsurile de control.

Citeste si:
Kaufland livrează pachete de alimente și pentru clienții din mediul...
Kaufland livrează pachete de...
Sursa foto: Shutterstock

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Turism »



Citește și
Lipsă de măsuri: România riscă să piardă peste 230.000 de turiști din Israel
Setari Cookie-uri