COVID-19 | Blogger de călătorie: Viața, exact ca o călătorie cu avionul, are și ea turbulențe uneori

Nevoia de a înțelege impactul pe care îl are răspândirea coronavirusului asupra turismului este în creștere, mai ales pentru cei care au concentrat principalele hobby-uri în jurul călătoriilor. Pentru a contribui la conturarea unei imagini mai clare, LuggageHero, o rețea de găzduire a bagajelor în 40 de orașe din Europa și America de Nord, a pus împreună mărturii ale unora dintre cei mai relevanți bloggeri și specialiști din domeniul turismului, în paralel cu analizele cantitative pe care le derulează de la începutul restricțiilor. Printre ei se regăsesc și Marius și Andreea, echipa din spatele All4Travel, blogul românesc cu sfaturi pentru călătorii.

Articole despre călătorii în trecut și mâncăruri specifice locurilor vizitate

„Viața, exact ca o călătorie cu avionul, are și ea turbulențe uneori. Orice călător știe, însă, că ele nu-l vor împiedica să ajungă la destinație”, a declarat Marius, de la All4Travel.

Perioada de adaptare la a nu mai ieși din casă decât atunci când este absolut necesar nu a fost ușoară pentru nimeni, iar Marius de la All4Travel nu face excepție.

„Ca să ne treacă timpul mai ușor, ne-am apucat să reorganizăm folderele cu imagini și am descoperit că avem o mulțime de fotografii din călătorii pe care nici nu am apucat să le vedem. Sau tot felul de detalii interesante în altele. Într-o altă zi am stat cu ochii ațintiți pe camere web de peste tot din lume”, a declarat Marius, de la All4Travel.

Călătoriile în trecut pentru a rememora experiențele avute par să fie soluția de compromis pentru toată lumea în această perioadă, acest sfat fiind menționat de majoritatea călătorilor intervievați. Pentru că în mod normal vacanțele noastre se concentrează pe a vedea locuri diverse, Daniel Krahn, CEO și fondator Urlaubsguru îndeamnă la a profita de această perioadă pentru a retrăi experiențe și prin prisma altor simțuri.

Citeste si:
Peste 50% dintre turiștii români NU renunță la concediul în...
Peste 50% dintre turiștii...
Citeste si:
Pasi de urmat in caz ca suspectezi ca ai coronavirus
Pasi de urmat in caz ca...

„Putem găti feluri de mâncare pe care le-am descoperit cu plăcere în diferite țări sau să preparăm cocktailuri delicioase care să ne mențină amintirile proaspete”, a adăugat Krahn, CEO și fondator Urlaubsguru.

Totuși, pentru a da gândurilor o direcție mai productivă, cei mai mulți bloggeri din zona de turism au început să folosească timpul recent reorganizat pentru a pune la punct site-urile de care se ocupă, cu scopul de a fi mai pregătiți atunci când lumea va călători din nou. Articole despre călătorii din trecut, optimizări vizuale sau de funcționalitate, parteneriate noi (și împrospătarea celor vechi) sau doar rememorări ale experiențelor fără a avea un scop mai practic au primit alocări suplimentare de timp.

Pandemia Covid-19, maratonul prezentului

Cei care au trăit ultimii ani într-o adaptare continuă, de la cazări diferite în jurul lumii și diverse meniuri la oameni și obiceiuri mai greu de asimilat, pot privi această experiență cu o oarecare detașare, iar cei mai mulți încearcă să le fie de ajutor și altora, prin comunitățile pe care le-au construit. Printre sfaturile bloggerilor de pretutindeni pentru a ușura adaptarea la noul stil de viață se regăsesc crearea și menținerea unei rutine zilnice și acceptarea lipsei productivității specifice unor timpuri „normale”.

Cei mai mulți afirmă că petrec mult mai mult timp pentru a rezolva unele sarcini decât înainte de această criză, dar sunt conștienți că nici resursele emoționale nu mai sunt aceleași, prin urmare și așteptările ar trebui să se modifice.

Citeste si:
COVID-19 | Studiu: 70% dintre Europeni vor continua să călătorească...
COVID-19 | Studiu: 70% dintre...

„Principiul maratonului” este sugerat de Stefano, de la MEL365.com: „suntem în ultima parte dintr-un maraton și trebuie să ne concentrăm pe fiecare pas, apreciind efortul susținut de care dăm cu toții dovadă.”

„Rezistați tentației de a verifica știrile mai mult de o dată sau de două ori pe zi”, ne îndeamnă Lia și Jeremy de la Practical Wanderlust pentru a nu spori îngrijorările și necesitatea de a găsi soluții rapide la probleme complexe.

Viitorul turismului după coronavirus

În ceea ce privește felul în care va arăta turismul, cine ar putea avea păreri mai de luat în calcul decât cei care și-au construit cariera în jurul acestui domeniu? Pe lângă măsurile sporite privind igiena, atât în mijloace de transport cât și în locațiile de tranzit sau de găzduire, mulți dintre profesioniștii din domeniu prevăd o migrare a explorărilor în online. Realitate augmentată sau virtuală, experiențe interculturale online, modalități noi de prezentare a unor locuri pe care obișnuiam să le vedem cu ochii noștri sunt câteva dintre particularitățile turismului din anii următori.

Vicky, coordonatoarea Make Time To See The World anticipează că zborurile internaționale vor fi reluate mai greu, dar atunci când se va întâmpla „companiile aeriene vor face tot posibilul să atragă oamenii din întreaga lume în aeronavele lor, deci vom asista la oferte incredibile”.

Citeste si:
Cum sa faci bani doar cu un smartphone in timp ce calatoresti
Cum sa faci bani doar cu un...

De asemenea, profesioniștii români sunt optimiști.

„Turismul își va reveni, cu siguranță, așa cum își revine după fiecare criză. Un singur lucru știu sigur că nu se va schimba: dorința oamenilor de cunoaștere. Stă bine înfiptă în ADN-ul nostru”, a declarat Marius Dodea.

Temerile specialiștilor vin mai degrabă din zona socială, mulți dintre cei intervievați spunând că se tem ca nu cumva rasismul să ia amploare, datorită fake news.

„Există un pericol real ca turiștii proveniți din China sau chiar alte țări asiatice să nu mai fie primiți cu aceeași căldură de către cei vulnerabili în fața informațiilor neverificate”, potrivit JB, Will Fly for Food.

Cu toții își doresc, însă, ca solidaritatea celorlalți să fie suficient de puternică pentru a contracara un astfel de eventual curent. O altă parte a impactului social se va reflecta și în alegerile turiștilor atunci când rezervă diferite servicii din acest domeniu. Katie și Ben de la Two Wandering Soles afirmă că „a alege o anumită locație de cazare sau un anumit operator de transport va însemna, pe lângă scopul prim, susținerea sursei de venit a unei întregi familii sau închiderea acelei afaceri.”

Fidelizarea clienților va căpăta o notă mult mai personală creând noi oportunități pentru cei care vor reuși să creeze și o atmosferă de neuitat, pe lângă serviciile incluse în mod obișnuit.

LuggageHero.com este o rețea globală de stocare a bagajelor, prin parteneriate cu afaceri locale precum cafenele, magazine sau hoteluri. A stocat deja bagaje pentru mai mult de 2 milioane de ore în cele peste 1.000 de locații partenere în Europa și America de Nord. A fost recomandat de publicații importante, precum New York Times, Lonely Planet, The Washington Post sau CNBC.

Sursa foto: Pixabay

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri