Guvernul portughez a decis renaţionalizarea companiei aeriene TAP prin majorarea participaţiei deţinută de stat până la 72,5% din acţiuni, pentru a evita colapsul transportatorului aerian din cauza pandemiei de Covid-19.

TAP a fost parţial privatizată în anul 2015 iar statul portughez deţine în prezent o participaţie de 50%. Consorţiul privat Atlantic Gateway, condus de antreprenorul americanul David Neeleman şi asociatul său portughez Humberto Pedrosa, deţine un pachet de 45% iar angajaţii TAP controlează un pachet de 5%, scrie Agerpres.

Guvernul de la Lisabona va investi 55 milioane de euro pentru a-şi majora participaţia, de la 50% până la 72,5%, a anunţat ministrul portughez de Finanţe, Joao Leao, într-o conferinţă de presă. "Activitatea TAP are o enormă importanţă strategică pentru ţară", a declarat Joao Leao, adăugând că Guvernul a intervenit pentru a evita "prăbuşirea companiei".

Carantina introdusă pentru oprirea răspândirii coronavirusului a blocat la sol companiile aeriene. Rând pe rând, guvernele europene au intervenit pentru a salva de la faliment cele mai mari companii aeriene, precum Lufthansa şi Air France.

În cazul TAP, după lungi negocieri cu acţionarii privaţi, Guvernul de la Lisabona a ajuns la un acord care permite principalului acţionar privat, americanul David Neeleman, să se retragă. Asociatul său portughez va controla 22,5% din acţiuni iar salariaţii TAP îşi vor păstra pachetul de 5% din capital.

Retail jobs

Directorul general de la TAP, Antonoaldo Neves, care a fost numit de David Neeleman, va fi înlocuit imediat, a adăugat ministrul portughez al Infrastructurii, Pedro Nuno Santos, care nu a dezvăluit însă cine va fi succesorul.

Compania aeriană TAP joacă un rol esenţial în sectorul turismului, unul din motoarele economiei portugheze. "Aproape 90% din turişti ajung cu avionul şi jumătate sunt transportaţi de TAP", a reamintit Pedro Nuno Santos, subliniind că pierderea acestei companii ar fi un dezastru economic. Santos a mai spus că Guvernul portughez a propus acţionarilor TAP un credit de până la 1,2 miliarde de euro pentru a întări grupul însă termenii împrumutului nu au fost acceptaţi de Consiliul de Administraţie.

Luna trecută, Asociaţia Internaţională de Transportat Aerian (IATA) a estimat că pandemia de coronavirus ar putea provoca liniilor aeriene pierderi nete de 84,3 miliarde de dolari în 2020, urmate de pierderi în valoare de 15,8 miliarde de dolari în 2021.

Citeste si:
Statul român pierde la CEDO procesele de restituire a imobilelor...
Statul român pierde la CEDO...
Sursa foto: Markus Mainka / Shutterstock
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri