Bulgaria a reușit, în ultimele două luni, să atragă 50% dintre turiștii care în mod normal mergeau în Turcia sau în Grecia, reiese din analiza realizată de Travel Planner. Pe această destinație s-a coagulat un nucleu de turiști cu venituri medii și peste medie care sunt dispuși să cheltuiască mai mult pentru că sunt obișnuiți cu calitatea din Grecia și Turcia.

Cei care merg în Turcia și în Grecia de obicei caută acum hoteluri în Bulgaria, deoarece este cea mai permisivă destinație pentru turiștii români, nu solicită testele PCR, nu trebuie să stai în carantină la întoarcere pentru că nu s-a reportat niciun caz de covid-19 pe litoralul bulgăresc și reprezintă una dintre cele mai sigure destinații europene. Turiștii care merg acum în Bulgaria sunt mai pretențioși, cu venituri de la medie în sus, și caută hotelurile de 5 stele, de lanț, cele de 4 stele sau hotelurile unde au fost mulțumiți de calitatea serviciilor. Mare parte din clientela din Bulgaria - poate chiar 50% dintre turiștii actuali - nu a mai fost pe litoralul bulgăresc până acum. Pentru că Bulgaria este în general o destinație pentru familii, observăm o creștere a segmentului pentru cupluri. Ei constituiau clientela pentru Turcia și Grecia.

Sebastian Constantinescu, CEO Travel Planner

Profilul turistului care alege Bulgaria în această perioadă

În general, turistul care s-a reprofilat pe litoralul bulgăresc are venituri de minimum 800-1.000 de euro pe lună, pe membru adult. Face parte dintr-o familie cu cel puțin un copil și provine din marile orașe ale României. Pentru vacanță, este interesat de hotelurile de 4 și de 5 stele, de lanț, având în vedere că este prima oară când vine pe litoralul bulgăresc. Turistul este destul de precaut și preferă să aleagă last minute pentru a reduce cât mai mult riscul de evenimente neprevăzute.

Deși stă la all inclusive este dispus să cheltuiască pentru servicii extra la hotel dar și pentru ieșiri în oraș, pe mese la restaurantele din stațiune pentru a experimenta tradițiile culinare locale.

„Numai în ultimele două luni, am avut parte de peste 1.800 de clienți care au renunțat la Grecia și Turcia pentru a veni în Bulgaria în lunile august și septembrie. În continuare, ne așteptăm ca acest număr să crească, mai ales că nu sunt puțini hotelierii bulgari care au păstrat calitatea serviciilor, deși în general există o scădere a calității serviciilor datorită acestor reduceri de până la 40%. Cu toate acestea, Bulgaria continuă să aibă un raport calitate-preț foarte bun. Sunt multe hoteluri de calitate, în regim all inclusive, care aduc aminte de resorturile turcești”, a mai spus Sebastian Constantinescu.

Vezi și: Unde poți merge în Bulgaria cu maximum 50 de lei pe noapte

Ce hoteluri aleg turiștii

În Bulgaria au început să apară resorturi în genul celor turcești, cu camere mari, cu servicii all inclusive de calitate, precum Reina del Mar din Obzor (5 stele), un proiect care se anunță foarte ambițios pentru litoralul bulgăresc.

În general hotelurile vin cu reduceri last-minute de până la 30-40%.

”În general hotelurile care erau orientate către piața din vest, precum lanțurile Griffith sau Riu, care au o cotație foarte bună, acum se orientează mai mult către piața din România și vin cu oferte speciale de reduceri, cum ar fi „Griffith Mareea” din Nisipurile de Aur, care are o reducere de 40% până la sfârșitul verii. Majoritatea hotelurilor au reduceri de 20-40%, media fiind de 30%. Bulgarii păstrează un grad de ocupare de 40-50%, dar hotelurile populare, cum ar fi cele din lanțul Griffith, ajung până la 70%”, a mai spus CEO-ul Travel Planner.

Citește și: Cât costă șezlongurile în stațiunile de pe litoralul românesc

Hotelierii din Bulgaria vor să mențină un grad de ocupare de 60-70% pentru a nu pune presiune asupra calității serviciilor și pentru a putea păstra măsurile de securitate și de distanțare în condițiile actuale.

Travel Planner împlinește anul acesta 12 ani. A început activitatea în vara anului 2008, în pragul crizei economice. Până în acest moment a acumulat peste 120.000 de turiști și a organizat peste 30.000 de vacanțe.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri