Româncă în Dubai: Despre pandemie și distanțare la 10.000 de metri înălțime

Coronavirusul a reprezentat o adevărată lovitură pentru economiile întregii lumi. Printre cele mai afectate industrii, care încă suferă din cauza restricțiilor de circulație, se află aviația. Companiile aeriene înregistrează pierderi tot mai mari din cauza lipsei lichidităților, în ciuda tuturor ofertelor de preț aplicate biletelor. wall-street.ro a luat legătura cu o stewardesă a companiei aeriene Emirates care ne-a explicat noile reguli de călătorie, dar și cum a reacționat Dubaiul în fața pandemiei.

Adelina Păcală Toader este una dintre angajatele companiei aeriene Emirates, lucrând ca însoțitoare de bord de peste un an, aceasta locuind în Dubai, încă de la începutul jobului său. Ea a povestit care sunt noile reguli de călătorie la bordul aeronavelor Emirates, dar și cum a fost afectată compania de impactul coronavirusului.

Vezi și: Jakobsen, Saxo Bank: Industria aeriană a murit în această criză. Plata biletului va deveni precum plata facturii la gaze

Care sunt noile reguli de la bordul aeronavelor

Adelina Toader descrie experiența coronavirus drept o perioadă de conștientizare a situației actuale, dar și una de adaptare la noile condiții. Ea povestește că a fost o perioadă dificilă pentru companie, deoarece au trebuit să facă față anulărilor de zbor sau reprogramării rezervărilor efectuate.

”Pentru mine, perioada aceasta a venit cu modificări pentru lucrul la bord, rutinele fiecărei curse în parte s-au schimbat, cât și în momentele de deplasare spre și de la aeroport. Ni s-au pus la dispoziție mașini pentru transport, echipamente de protecție personală și testare COVID-19 după fiecare zbor la revenirea în Dubai”, a adăugat Toader.

Citeste si:
Cât costă un zbor dus-întors până la Paris
Cât costă un zbor dus-întors...

Sursa Foto: Facebook/Adelina P. Toader

Pachete pentru pasageri cu măști, mănuși și dezinfectant

În prezent, la bordul aeronavei, există o persoană a cărei responsabilitate este de a menține curățenia la intervale de 45 de minute, toaletele fiind echipate cu săpun igienizant și instrucțiuni de spălare a mâinilor.

”Revistele și materialele de citit tipărite au fost retrase pentru a minimiza riscul de infecție. În plus, vesela și tacâmurile sunt sterilizate înainte de fiecare utilizare, iar cabinele au fost dotate cu filtre de aer care elimină 99,97% din virusuri și elimină praful. Le oferim pasagerilor pachete care conțin măști de protecție, mănuși și dezinfectant. De asemenea, îmbarcarea se face în grupuri mici, iar călătorii primesc și viziere de protecție”, a descris Adelina.

Citeste si:
Un avion a aterizat de urgenta dupa ce un roman a agresat o stewardesa
VIDEO Un avion Blue Air a...

Toader mai spune și că la aterizare, după coborârea pasagerilor, aeronava este dezinfectată.

Distanțare socială în avion

În altă ordine de idei, o direcție pe Asociația Internațională a Transportului Aerian (IATA) a refuzat-o și anume, distanțarea socială în aeronave, este pusă în practică la bordul avioanelor Emirates.

Pentru mai multe informații, vezi: IATA se opune distanțării sociale în aeronave: Biletele de avion se vor scumpi ”dramatic”

Întrebată care este gradul de ocupare al aeronavelor, Adelina Toader a spus că se păstrează un loc liber între pasageri sau familii, după caz. Acordarea biletelor se face cu mare atenție, în vederea respectării acestei norme.

Citeste si:
Compania aeriană care îți plătește tratamentul dacă te îmbolnăvești...
Compania aeriană care îți...

”Fiecare zbor este diferit și gradul de ocupare depinde de restricțiile pe care diferite țări le pun în aplicare pentru combaterea virusului: accesul limitat al turiștilor sau închiderea temporară a granițelor. Însă distanțarea socială se practică și în avion. Locurile sunt pre-alocate astfel încât între pasagerii individuali sau familii să existe un loc liber. Deci având în vedere situația actuală, aeronava este cam tot la fel de "plină". Vestea bună este că multe zboruri spre diferite destinații se reiau mai repede decât am sperat!”, mai spune Toader.

Cum a fost confruntarea Dubai vs. Coronavirus

Dubaiul a fost deschis turiștilor începând cu 7 iulie, iar Adelina Toader mărturisește că se bucură ”că a prins pandemia în Dubai”.

”Mă bucur că am prins pandemia în Dubai, autoritățile au făcut o treabă super bună aici”, spune Toader.

Aceasta menționează că regulile au fost stricte încă de la debutul pandemiei, pe 29 ianuarie, când a fost anunțat primul caz de coronavirus din Orientul Mijlociu. Adelina își amintește reguli precum interzicerea ieșirii în oraș începând cu ora 20:00 sau purtarea măștii de protecție în aer liber, normă impusă și în prezent.

”La începutul lunii aprilie a început un riguros program de dezinfectare, timp în care puteam ieși doar pentru nevoile esențiale (alimente, medicamente sau vizite medicale etc.). Îmi amintesc că au fost săptămâni când erau restricționate ieșirile după ora 20:00 (ulterior 22:00). La anumite perioade de timp, regulile se schimbau, în funcție de situația cazurilor. Faptul că au fost implementate reguli din timp și acestea au fost respectate, a făcut ca numărul cazurilor să scadă de la zi la zi, iar Dubaiul să rămână un oraș sigur și pe timpul crizei. Și la momentul actual, purtarea măștilor de protecție este obligatorie atât în zonele închise, dar și cele deschise”, descrie Adelina Toader.

Nu în ultimul rând, Adelina Toader atrage atenția asupra virusului, care nu trebuie ignorat. Acesta există și poate fi fatal, în cazul unor alte afecțiuni.

”Acest virus nu cunoaște granițe, nu are nevoie de pașaport și nici de bilet de avion pentru a se răspândi. Cred că depinde de noi toți să continuăm să ne protejăm și să îi protejăm pe ceilalți cu gândul că, într-o zi, nu departe de cea de astăzi, vom trăi vremuri negreșit mai bune”, a concluzionat Toader.

Emiratele Arabe Unite înregistrează peste 63.000 de îmbolnări la o populație de 8.264.070 de locuitori. Dintre aceștia, aproximativ 57.000 de pacienți s-au vindecat, iar 358 au decedat.

Cu un proces de recrutare de două săptămâni, Adelina Toader a intrat în echipa Emirates în 2019. La concursul de recrutare au participat 120 de candidați, în final rămânând șase pe loc. Informațiile pentru angajare pot fi regăsite și pe site-ul companiei, probele individuale și cele de grup fiind urmate de evaluarea cunoștințelor de limbă engleză și interviul online.

Sursa foto: Shutterstock

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri