Pandemia ne-a făcut să tânjim mai mult după relaxare și după o deconectare reală, mai ales în contextul în care pentru mulți angajați, toate procesele de lucru s-au mutat în online, ceea ce crescut într-o bună măsură nivelul de stres. Dacă în martie 2020, sufrageria părea încăpătoare și părea a fi locul nostru de confort absolut în care să ne refugiem, lucrurile s-au mai schimbat acum.

Avem clar nevoie și de întâmplări fericite în viața noastră, iar pentru trebuie să ne facem loc pentru mai multe momente de respiro, departe de casă. Până ca planurile să devină realitate, vă propun ca deocamdată să călătorim virtual, în Țara Dornelor, la căbănuțele de la Haita Land, un loc care s-a născut dintr-o întâmplare fericită, după cum spune chiar Vlad Iftime, cel care le deține. Haita Land începe unde se termină ultimele fărâme de asfalt și unde începe să te cuprindă răcoarea Munților Călimani, locul care altădată era un bun refugiu pentru haiducii români.

„Ideea ne-a venit la scurt timp după ce, din întâmplare, am ajuns într-un loc uitat de lume din satul Gura Haitii (n.red. Vatra Dornei, județul Suceava). Am găsit acolo o casă veche de peste 100 de ani, locuită pe vremuri de un haiduc. După ce ne-am petrecut în zonă mai multe vacanțe, cuceriți de atmosfera mistică și de peisajul care ne înconjura, am decis împreună cu un grup de prieteni, din domenii diverse (arhitecți, medici, ingineri, IT-iști, juriști) că trebuie să le oferim și altora posibilitatea de a simți tot ceea ce are acest tărâm de arătat”, a povestit, pentru wall-street.ro, Vlad Iftime, fondator Haita Land.

Investiția inițială pentru întregul proiect s-a ridicat la aproximativ 400.000 de euro și s-a bazat pe o strategie de business menită să readucă la viață zona, prin dezvoltarea unor unități de cazare cu facilități moderne.

În prezent, proiectul din Țara Dornelor include trei căsuțe - Sihastru, Pridvor și Cuib (...) Primele două se închiriază în totalitate, turiștii având la dispoziție aproximativ 2.000 mp de curte. În `Cuib` există două apartamente care pot fi închiriate separat sau împreună, ele fiind `legate` printr-o ușă secretă ce poate sau nu să fie deschisă, în funcție de preferința clienților.

-Vlad Iftime, fondator Haita Land-

Proiectul urmează se extindă și vor fi dezvoltate alte zece unități locative, dar și o zonă de camping/glamping care să-i atragă pe iubitorii de natură. Vlad Iftime este și Managing Partner Vestra Industry și mai deține, pe lângă Haita Land și Moșia Cai de Vis, situată în județul Botoșani.

Citește și: Oferte la munte pentru vacanța de iarnă

Cine sunt turiștii care pășesc în inima munților

Evadare și aer curat. Cam asta își doresc cei care s-au săturat deja de marile centre urbane, parcă ticsite la nesfârșit de oameni. Aceștia sunt și turiștii care sosesc la Haita Land, aceiași oameni care au un respect deosebit față de natură și de mediul înconjurător. Sunt persoane care își doresc să se conecteze cu natura, să uite de agitația zilnică și de zgomotul orașului și își doresc să se bucure de frumusețea, liniștea și aerul proaspăt pe care acest loc îl oferă, spun proprietarii.

Cu toate că Bucureștiul este declarat ca fiind unul din cele mai bune orașe în care să fii telesalariat, aglomerația și poate deseori poluarea și gălăgia sunt motivele pentru care mulți români aleg să-și mute biroul temporar la munte.

„În ultimul an am avut cereri și din partea antreprenorilor care doreau să-și mute `biroul de acasă` în locațiile Haita Land având în vedere că puteau îmbina utilul cu plăcutul: își puteau desfășura activitatea de business în condiții optime, în siguranță, dar, în același timp, momentele de pauză deveneau mini vacanțe în mijlocul naturii”, mai povestește Vlad Iftime.

Cum au fost afectate afacerile, pe timp de criză. „A fost dificil să ne adaptăm într-un timp atât de scurt”

Fără îndoială, domeniul HoReCa a fost poate chiar cel mai afectată domeniu de restricțiile impuse ca urmare a răspândirii coronavirusului. Antreprenorii și managerii au trebuit să-și adapteze din mers locațiile în așa fel încât spațiile să devină locuri sigure pentru turiști.

„Am înțeles situația excepțională prin care trecem și ne-am adaptat noilor reguli impuse de guvern (...) Provocarea cea mai mare a fost să găsim soluția optimă care să ne ajute să trecem împreună peste această criză sanitară. A fost dificil să ne adaptăm într-un timp atât de scurt noilor condiții și să ne continuăm activitatea la capacitate maximă după ridicarea stării de urgență”, explică fondatorul Haita Land.

Vlad Iftime spune că de la jumătatea anului trecut a sesizat o revenire a apetitului pentru călătorii, în contextul în care relaxarea restricțiilor de după starea de urgență a venit ca o gură de aer proaspăt pentru întreaga industrie.

„Anul 2020 a fost anul rezervărilor last minute atât pentru destinațiile exotice, cât și pentru cele din România. Având în vedere ponderea turismului în PIB-ul unei țări, sunt încrezător că autoritățile își doresc la fel de mult ca noi, cei care activăm în domeniu, revenirea acestui sector după pierderea majoră suferită”, a mai precizat antreprenorul.

Citește și: Călin Ile, hotelier: Primele patru luni din 2021 vor fi extrem de complicate

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Raluca Juncu
Raluca este unul din reprezentanții entuziaști și curioși ai generației Millennials. A studiat Jurnalism la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării la Universitatea din București și a urmat un master în Comunicare și Resurse Umane, în cadrul aceleiași instituții. Timp de doi ani a fost redactor la revista Forbes România și colaborator în cadrul mai multor proiecte editoriale precum Top 500 companii , Top 30 cele mai influente femei, precum și...

Te-ar putea interesa și:

Mai multe articole din secțiunea Turism »