Avioane noi, orare noi, zboruri noi: cum se vor schimba călătoriile cu avionul în 2025

Sursǎ foto: Pixabay.com

Avioane noi, orare noi, zboruri noi: cum se vor schimba călătoriile cu avionul în 2025

Cuprins Articol:

Crezi că ești pregătit pentru schimbările care vor avea loc în aviație, în 2025? Ei bine, s-ar putea să ai o surpriză. Intrăm într-o nouă eră a călătoriilor, condusă de inovații și explorări care păreau imposibile sau, în cel mai bun caz, foarte puțin probabile în urmă cu doar câțiva ani. Avioane noi, rute noi, parteneriate noi și strategii noi sunt doar câteva dintre direcțiile care vor caracteriza anul 2025 în aviație.

Acum, la aproape cinci ani de la devastarea provocată de pandemia de COVID asupra industriei aeriene, optimismul a revenit. Odată cu ea, vin zboruri complete, iar 2025 devine un generator de modificări, care va deschide și mai mult lumea călătorilor, transmite CNN.

Zboruri noi-nouțe leagă SUA și Europa pentru prima dată

În septembrie, Delta Air Lines a proclamat că 2025 va vedea o vară record pentru compania aeriană, cu cele mai multe rute transatlantice din istoria sa. La vârf, compania aeriană va opera 700 de zboruri săptămânale peste ocean, către 33 de destinații europene.

Câteva dintre aceste noi rute includ:

  • Atlanta către Bruxelles și Napoli, Italia;
  • Boston la Barcelona și Milano;
  • Minneapolis până la Copenhaga și Roma;
  • New York-JFK către Catania, Sicilia;
  • Detroit până la Dublin.

În plus, ruta non-stop a Delta între Tampa și Amsterdam, care inițial era o ofertă sezonieră programată să se încheie la sfârșitul primăverii 2025, va funcționa acum pe tot parcursul anului.

Pentru a nu fi mai prejos, în octombrie, United Airlines a enumerat îmbunătățirile rutei sale din 2025, promițând și cel mai mare program transatlantic vreodată, cu noi zboruri către Spania, Italia, Franța, Grecia și Croația.

Odată ce aceste rute vor începe din mai 2025, serviciul United peste Atlantic va număra 760 de zboruri săptămânale către peste 40 de destinații.

Rute complet noi includ:

  • Newark la Nuuk, Groenlanda;
  • Palermo, Italia;
  • Bilbao, Spania;
  • Insula Madeira, Portugalia;
  • Faro, Portugalia.

Compania aeriană adaugă, de asemenea, trei noi rute non-stop de la Dulles International din Washington D.C., la Dakar, Senegal; Nisa, Franța; și Veneția, Italia. Numărul de zboruri directe săptămânale între Newark și Palma de Mallorca, Spania; Dubrovnik, Croația; și Atena, Grecia va crește și ea.

La completarea celor trei mari transportatori americani cu anunțuri de rută este American Airlines, cu 70 de plecări zilnice către peste 20 de destinații transatlantice.

Noile rute includ între Charlotte și Atena, Grecia; Chicago și Madrid; Miami și Roma; și Philadelphia la Edinburgh, Scoția și Aeroportul Milano-Malpensa din Italia.

De asemenea, American va aduce înapoi zborurile sezoniere din Europa din 2024 către Copenhaga, Napoli și Nisa, Franța, pentru vara anului 2025.

JetBlue Airways este o altă companie care urmează să stimuleze rutele transatlantice în 2025, odată cu introducerea, pe 22 mai, a zborurilor între Boston și atât Edinburgh, cât și Madrid.

Pe scena internațională, Etihad Airways, cu sediul în Emiratele Arabe Unite, a anunțat 10 noi destinații pentru 2025, inclusiv între Abu Dhabi și Atlanta, zburând de patru ori pe săptămână începând cu 2 iulie 2025.

Pentru West Coasters care speră să primească știrile despre noile rute, compania aeriană olandeză KLM va începe să zboare între Amsterdam și San Diego, operand de trei ori pe săptămână începând cu 8 mai 2025.

Taxe mai mari din 2025

Mai multe opțiuni peste Atlantic nu ar putea ajunge într-un moment mai bun, uşurând limita de transport aerian a Londrei asupra conexiunilor transatlantice. În plus, devine mai scump ca niciodată un zbor prin Marea Britanie.

Taxa pentru pasagerii aerian (APD) din Marea Britanie a fost introdusă în 1994 pentru a îmbunătăți veniturile naționale și, de obicei, crește anual odată cu inflația. Inclusă în prețul total al biletului, aceasta este perceput de pasager și se bazează atât pe lungimea zborului, cât și pe clasa de cabină.

Pentru 2025, guvernul Regatului Unit plănuiește o ajustare și mai mare pentru a compensa inflația mai mare decât cea normală. Începând cu 1 aprilie 2025, APD pentru un bilet premium de la Londra la New York sau Los Angeles, de exemplu, va crește cu 22 lire sterline, la 216 lire sterline (275 dolari).

Marea Britanie nu este singura care percepe astfel de taxe. Franța are o taxă ecologică pe pasager, deși este mult mai mică, între 2,63 euro și 63,07 euro pe pasager (între aproximativ 2,75 și 65 dolari). În 2025, Danemarca va lansa și una dintre ele; passagerafgift på flyrejser începe la 1 ianuarie 2025, taxând între 30 DKK (4 USD) și 300 DKK (42 USD) pentru pasagerii din toate zborurile comerciale din Danemarca (cu excepția Groenlanda și Insulele Feroe).

Taxele pentru călătoria în Marea Britanie nu se termină nici cu APD. Începând cu 8 ianuarie, va fi necesară o autorizație electronică de călătorie (ETA) pentru unii vizitatori străini care nu au obligația de a avea viză. Aceasta include călătorii din Statele Unite. Vizitatorii din Europa vor plăti începând cu 2 aprilie.

Călătorii trebuie să solicite o ETA și să plătească taxa asociată de 10 GBP (aproximativ 13 USD) înainte de a zbura în Marea Britanie. Vestea bună este că, odată ce un călător îl are, ETA se va aplica pentru toate călătoriile în Marea Britanie pentru o perioadă de doi ani.

Simplul tranzit printr-un aeroport din Marea Britanie nu te va scuti de taxa ETA. Pasagerii care fac escală, inclusiv cei care stau „la aeroport” între zboruri, vor trebui, de asemenea, să obțină o ETA înainte de călătorie.

Aeroporturile din Marea Britanie nu sunt singure în creșterea tarifelor. La 1 decembrie 2024, arhipelagul din Oceanul Indian din Maldive a majorat taxele de plecare pentru toți vizitatorii non-Maldivieni. Această taxă de plecare, de obicei inclusă în prețul unui bilet, este pe pasager și se bazează pe clasa de serviciu.

Pasagerii din clasa economică care părăsesc Maldive vor plăti 50 USD (de la 30 USD); clasa business 120 USD (de la 60 USD); clasa întâi 240 USD (de la 90 USD); și călătorii cu jet privat 480 USD de persoană (în creștere de la 120 USD).

Și pentru a ajuta la finanțarea de peste 2 miliarde de dolari în îmbunătățiri ale aeroporturilor, taxele pentru plecarea de la Aeroportul Internațional Changi din Singapore vor crește constant în următorii cinci ani, de la 46 USD (aproximativ 35 USD) la 66 USD (aproximativ 49 USD) per pasager. Luați în considerare potențialul unor tarife de avion mai mari către Singapore în general, deoarece companiile aeriene transferă costurile suplimentare de aterizare și costurile operaționale la Changi, care urmează să crească din aprilie 2025.

Groenlanda devine destinația momentului

Cu o clădire modernă de terminale și o pistă proaspăt deschisă, potrivită pentru aeronave mai mari care sosesc din America de Nord și Europa, Aeroportul Internațional Nuuk va fi o destinație nou adăugată la câteva hărți de rute ale companiilor aeriene în 2025. Înainte de noua pistă, majoritatea Zboruri internaționale către Groenlanda au sosit în Kangerlussuaq, pasagerii luând zboruri de legătură către Nuuk.

Pe 14 iunie 2025, Nuuk va sărbători sosirea primei rute non-stop din SUA, programată de două ori pe săptămână de la Newark pe United Airlines.

Compania aeriană proprie a teritoriului danez, Air Greenland, va profita în mod natural de această oportunitate, crescând frecvența rutelor deja operaționale, precum și primind noi zboruri atât către Aalborg, cât și către Billund în Danemarca.

De asemenea, Scandinavian Airlines (SAS) urmează să înceapă zboruri între Nuuk și Copenhaga, iar Icelandair va zbura de trei ori pe săptămână în vara anului 2025 între Keflavik și Nuuk.

Două aeroporturi suplimentare, în Ilulissat, în vestul teritoriului și Qaqortoq, mai la sud, ambele cunoscute pentru fiordurile lor pitorești și aisbergurile impunătoare, sunt de așteptat să fie operaționale până la sfârșitul anului 2026.

Zborurile lungi, mai creative

Noile avioane sunt întotdeauna interesante, iar 2025 va primi ”o pasăre” proaspătă pe mai multe ceruri, ceea ce aduce cu sine o oportunitate sporită de a zbura rute și mai diverse, conectând orașe care poate nu au mai fost conectate înainte.

Lansat în 2019 la Paris Air Show, A321XLR („Extra Long Range”) al Airbus este o actualizare a A321neo, cu mai multă capacitate de combustibil, eficiență crescută și alte îmbunătățiri progresive pentru zborul pe distanțe mai lungi.

Acest lucru echivalează cu costuri mai mici pentru a zbura rute care nu erau fezabile economic mai devreme, când doar aeronavele mai mari puteau face distanța.

„Primul zbor 707 de la New York la Paris a avut nevoie de o oprire pentru alimentare cu combustibil în Gander”, spune Jon Ostrower, redactor-șef al The Air Current.

Aproximativ 25 de companii aeriene au A321XLR la comandă, inclusiv JetBlue, Delta, United, American, Air Canada și Aer Lingus, compania aeriană irlandeză sperând să-l folosească pentru a începe zboruri fără escală între Dublin și Nashville din aprilie 2025.

Parteneriate noi între companiile aeriene

Schimbări ale alianțelor și parteneriatului în industria călătoriilor aeriene au loc în mod regulat, dar 2025 va fi un an în care se vor vedea unele mai șocante.

Scandinavian Airlines (SAS), membru fondator inițial al Star Alliance, a părăsit alianța la 31 august 2024, pentru a se alătura SkyTeam, în urma achiziției de către Air France-KLM Group a 19,9% din compania aeriană. Cu SAS, SkyTeam poate revendica acum distincția de a deservi aeroporturile comerciale cele mai sudice (Ushuaia, Argentina) și cele mai nordice (Svalbard, Norvegia) din lume.

ITA Airways, compania aeriană care a preluat Alitalia, a anunțat că va pleca de la SkyTeam pentru Star Alliance. Deși nu a fost încă stabilită o dată exactă, schimbarea urmează investiției de 49% a Lufthansa în ITA. Având în vedere că compania aeriană germană este membru fondator al Star Alliance, va dori să-l primească pe ITA mai devreme decât mai târziu.

Schimbările SkyTeam continuă în Europa Centrală, deoarece a cincea cea mai veche companie aeriană din lume, Czech Airlines, și-a încetat operațiunile și a fost transformată în transportatorul bugetar Smart Wings, părăsind alianța SkyTeam pe 26 octombrie 2024, după mai bine de 20 de ani.

Pentru membrii programului de loialitate al Czech Airlines, cărora li s-au încheiat conturile (și milele acumulate asociate) fără posibilitatea de a se transfera la o altă companie aeriană, 2025 va fi o perioadă de reconstruire a loialității, deși cu alte companii aeriene în întregime.

Oneworld Alliance va avea momentul și în 2025, cu adăugarea așteptată a Oman Air în iunie 2025, la un an după adăugarea în 2024 a Fiji Airways și achiziția Alaska Airlines a Hawaiian Airlines.

Hawaiian Airlines va beneficia acum de calitatea de membru al Alaska la Oneworld Alliance. Ambele mărci istorice, îndrăgite, vor continua să existe și să funcționeze, o premieră pentru o achiziție a unei companii aeriene din SUA. Se așteaptă totuși să combine programele de loialitate în 2025.

În cele din urmă, Southwest Airlines, un agent liber în lumea alianțelor, a încheiat un nou parteneriat cu Icelandair, care urmează să înceapă în 2025. Această legătură va permite călătorilor să se conecteze cu ușurință între rețelele celor două companii aeriene.

Bagajul pierdut devine un lucru din trecut

În cele din urmă, o tendință care abia a început în 2024 este programată să se generalizeze în 2025, este parteneriatul în creștere dintre companiile aeriene și Apple cu privire la utilizarea AirTag-urilor pentru localizarea bagajelor pierdute.

La începutul lunii decembrie 2024, odată cu lansarea iOS 18.2 pentru modelele iPhone X și mai noi, Apple a introdus „Share Item Location”, o nouă caracteristică pentru a ajuta utilizatorii să localizeze și să recupereze articolele deplasate prin partajarea cu ușurință a unui link securizat către locația unui AirTag ( sau accesoriul de rețea „Find My” – adică AirPods, Macbook-uri și mai multe produse Apple) cu terțe părți, cum ar fi companiile aeriene.

Peste 15 companii aeriene care deservesc milioane de oameni la nivel global - inclusiv Aer Lingus, Air Canada, Air New Zealand, Austrian Airlines, British Airways, Brussels Airlines, Delta Air Lines, Eurowings, Iberia, KLM, Lufthansa, Qantas, Singapore Airlines, Swiss International Air Lines, Turkish Airlines, United, Virgin Atlantic și Vueling — vor începe să accepte locațiile Găsește-mi articolele ca parte a procesului de asistență pentru clienți pentru localizarea bagajelor manipulate greșit sau întârziate.

De asemenea, sunt așteptate mai multe, deoarece SITA, furnizor de servicii IT și de telecomunicații pentru industria aviației din întreaga lume, va construi suport pentru Share Item Location în WorldTracer, sistemul de urmărire a bagajelor folosit de peste 500 de companii aeriene și de handling la sol în peste 2.800 de aeroporturi.

Personalizate pentru tine